söndag 9 juni 2013

Karlstad från vattnet

Nationaldag, ledigt och strålande sol -Vad göra?

Det blev en tur runt Karlstad i båten. Startade i Lambergstjärn (vid den översta vägmarkeringen 236) och körde sen medsols runt i staden.


Elis kallar fronten i båten för spinndäck, jag kallar det för soldäck ;)


Äta bör man!


Nu börjar den, mjukostsäsongen! Det blir lite tråkigt i längden med dessa mackor, men fasligt smidigt är det! :)


Så var det dags för invigning! Mitt nya spö och min nya rulle skulle testas för första gången! :)


Vi jiggade (man dunkar i botten lite då och då) och då kan man ha en mer avslappnad fiskestil.


Spöt visade sig inte fungera :S Eller ja, jag fick i alla fall ingen fisk. Elis fick en liten gös i alla fall -alltid något, och vilken ståtlig ragg den reste ;)


La oss en sväng i Mariebergsviken och spanade ut över staden och folket på stranden.



Ja och så fikade vi såklart! :)


Förstår inte varför han ska ha en sån där elmotor fram. Den är ju i vägen när jag ska leka kuttersmycke i fören! :(


Trevligt med alla flaggor som var hissade. Varför flaggar man inte oftare? Snacka om den svenska idyllen:


Vad vore väl en tur i Karlstad utan en bild på stenbron?


Nu var det ju dessutom från en ny vinkel mot vad jag tagit tidigare ;)



Försökte oss på lite spinnfiske på väg tillbaka men det blev mest vassnapp :S

Sammanfattningsvis: Fasligt go dag! Det blir mer av detta i sommar!


Ja och dessutom har jag kommit på det bästa med att vara ute på sjön: Inga mygg! :D

Inga kommentarer: