måndag 10 juni 2013

Jäverön

Det här med att åka båt var ju inte så dumt, så den lediga klämdagen blev en favorit i repris från dagen innan.


Visst är det skönt när man får lätta ankar, och ge sig ut på böljorna de blå!? ;)


Personligen tyckte jag att jag körde bra mycket bättre än Elis! Jag menar, vi blev ju i alla fall inte genomblöta med mig som chaufför :P


Så skulle det fiskas och jag valde mig en tjusig blå jigg för att matcha spöt :)


Ett kast räckte för mig så var denna upptagen! :) Förstår inte att de håller på och fiskar så himla länge ;)


Fina 600 gram trumfade överlägset Elis lilla fjant han drog upp strax efteråt på 590 ;)

Planen var att åka ut en bra bit på Vänern men det blåste lite för mycket så vi fick hålla oss lite närmare land. Passade även på att besöka Jäverön som ligger utanför Skattkärr.


Båten har fått ett namn till slut. Men inte ett kvinnonamn som är det vanliga... Nej det blev: Ralf :)


Det bästa med ön var nog att det fanns dass :) Inte så kul/lätt att kissa från båten :S


Jag tycker inte den där färjan ser helt pålitlig ut...


Spanade på tåget på fastlandet som var på väg mot Karlstad.


Gick bara en liten runda på ön.


Såg inte till några kossor trots att vi promenerade på strandängarna.


Trodde först att Elis bränt öronen ordentligt, sen trodde jag att det var orange markering på träden som man såg bakom honom, men det var visst bara solen som lyste igenom öronen :)


Kanske kan köpa huset och ha som sommarstuga?! Det är ju i alla fall trevligt läge även om det är något luftigt :)


Vi tog en fika och sen vinkade stubb-gubben hejdå till oss. Bye bye!


Pausade en sväng i lä för att slippa blåsten ett tag. Den enda fördelen med sån tjockisflytväst som jag har är att man kan använda den som kudde.


Gött på soldäck!


Avslutade turen med att jaga gös. Det visade sig dock att jag bara köpt ett abborrspö. Gösarna gillade inte alls mina grejer :S

Efter två dagar på sjön gungade kroppen för fullt. Blev nästan åksjuk av att vara på fast mark igen... Kändes väldigt märkligt... Kanske vänjer mig...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken natur ni har i Karlstad och runt om! Alla borde vilja bo där!

/Michelle för lat för att logga in

Ass sa...

Allt är bättre i Karlstad! ;)