lördag 8 juni 2013

Boo-burgare

På tal om Boo så kan man numera köpa kött därifrån i glassbaren i Hjortkvarn. De har även tagit fram en viltkrydda och viltglace till det. Allt går under namnet Boo Vilt. Det finns även ett recept på Boo-burgare och det kände jag att jag ville testa på! (P.S. Man kan även köpa detta i Hjortkvarns Livs!)


Jag har aldrig gjort hemmagjorda hamburgare tidigare men det kändes som ett enkelt recept. Receptet färdades till Karlstad i en ficka så det blev lite knöligt och vikt, men ni kan nog utläsa hur man ska göra ändå :)


Färs på dovhjort:


Gegga ihop alla ingredienserna och knåda till burgare.


Fixa tillbehören. Ta extra mycket fetaost, det är gott!


Pensla burgaren med glace, servera och ät!


Om du ska ta bild på maten kan du ju snygga till tallriken och ta bort smulor först... Det hade jag dock inte tid med! Jag var fasligt hungrig!

Var det gott då? OJA! Jag tror faktiskt till och med Lisa skulle gilla det, trots att det är vilt :)

Åk och köp! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...


Ser snyggt ut och mycket pedagogiskt bloggat om tillagningen.

Tack för att Du bloggade om Boo Vilt, det betyder mycket!
Det är både gott och klimatsmart att äta vilt!

Anonym sa...

burgarna ska testas inom en snar framtid :) PS! Boo Vilt finns att köpa i Hjortkvarns Livs också

Ass sa...

Ja just! Jag korrigerar texten :)

Lisa Eriksson sa...

Really???
;-)