onsdag 5 juni 2013

Mor 75 år

I lördags var det alltså dags för kalas för moderskeppet. Nästintill hela den närmaste delen av familjen var samlad. Kul att så många kunde komma! :)


Mor bjöd på smörgåstårta och pannkaka och vi moffade i oss lika glupskt som alla myggorna som våldgästade festen. Jag vet att man egentligen måste tycka om sommaren, men jag gör inte riktigt det... Myggen förstör så mycket för mig :S Det kliar, det svullnar och så kommer febern :(


Aja, i alla fall....

Kim hade varit hungrig tidigare och bitit i sin telefon som på grund av detta nu hade ett fräsigt mönster på skärmen... Mimmi var väldigt skeptisk till vad Kim haft för sig...


Det skojades en del på kalaset...
-Vill du vara med om en häftig grej?
-Ja, okej!
-Sätt dina fingrar så här vid bordet...
-Okej!
Helt plötsligt stod det ett glas på fingrarna! :-O Var gör man då?


Så skulle det öppnas paket och mamma blev fasligt nöjd med sina paket. Bland annat fick hon nytt täcke, ny kudde och nya lakan till sängen. Jag fick rapport idag om att hon hade sovit så gott så.
-Jag sov länge och hämtade inte tidningen förrän strax innan sex!
I mina öron låter inte det som att sova gott och länge, men pensionärer har en annan dygnsrytm :)


Om man mot förmodan inte var mätt efter maten blev man det snart efter att detta blev framdukat:


Aron fick också komma ut och vara med på festen. Han ville dock inte vara still och vara med på kort :S


Wilma försökte hjälpa mig och få honom att vara still, men inte ens det hjälpte!


Istället blev det bilder på andra djur. Så som det här gänget med surikater:


Jag ville också vara surikat!


Tog för första gången en familjebild på allihopa också men eftersom inte alla vill vara med i sociala medier får ni leva utan den. Men jag kan berätta att det är svårt att få ett tjugotal personer att hoppa samtidigt :P

2 kommentarer:

Michelle sa...

Den där bilden på mormor ska jag sno och så ska jag rama in den! =D

Ass sa...

Kan skicka den till dig :)