lördag 29 december 2012

Min mor

I julklapp så gav jag först mamma ordentliga vintersockar att ha när hon är ute. Men tror ni att hon tog på sig dom när hon skulle ut och skotta på juldagen? Nejdå! Då kunde de ju bli svettiga! :) Istället körde hon på tunna strumpor i sina läckande skor... Slugt...

Nu har vi även varit och fixat presenterna från oss syskon och det blev termobyxor (så hon kan sluta använda mina som jag hade när jag var 14) och rejäla vattentäta skor. Tror ni hon ville ta på sig sina nya saker när det återigen var skottning på gång? Jag vet inte allt vad hon hittade på för ursäkter men jag lyckades i alla fall övertala henne att få på sig skorna. Byxorna skulle ju bli för varma. Att jag sa att de är gjorda för att andas osv, det lyssnade hon inte på. Kanske hon skulle ta dom senare idag om hon tog någon promenad...


Dumt att använda sina nya praktiska saker ;) Men det är min mor i ett nötskal det där! Det är inte konstigt att när vi gav henne en ny cykel tvingade henne att lämna ifrån sig sin gamla. Annars hade hon nog cyklat på den än trots att den knappt hade bromsar :D Det duger åt mig...

2 kommentarer:

Michelle sa...

åh lilla mormor!
Har hon använt tofflorna hon fick förra året än? haha :D

Ass sa...

Faktiskt har hon nyss börjat använda dom. Men först när de gamla inte längre gick att laga och hon snubblade på sulan... :)