tisdag 4 december 2012

Massaaaascheeee

Inte ens när någon böneutropare på sitt extrajobb på stranden ropat ut att möjligheten för massage har funnits har jag nappat. Den enda gången jag fått "riktig" massage har varit när benhinnorna bråkat och då är det inte skönt :(

Idag hade jag dock bokat tid hos Karlstads Kiropraktorklinik för 50 minuters knådning. Har haft lite problem med ryggen, främst runt området där jag hade proppen.

Nu kanske många blir förvånade med tanke på att jag inte direkt gillar kroppskontakt, kramar och sånt... Ja och jag får väl erkänna att jag inte var helt bekväm i situationen med att ligga nästintill naken framför en främling som tallar på en. Men ja, nu var det ju ändå för en god sak, så det fick gå!

Gött var det och bättre känns det i ryggen. Hon hittade även lite andra spända ställen runt skuldrorna och nacke. Kanske inte helt konstigt med mitt stillasittande, statiska jobb. Lite öm nu men det känns ändå bra.

Märkligt ändå hur tryck på små punkter kan kännas i hela kroppen...

Hon tog även och masserade benhinnorna -det var lika oskönt som vanligt :S Men ja, det lär bli fler gånger :)

1 kommentar:

Tjoxen sa...

Det är åldern. Du är helt enkelt på väg att vara helt slut. Grattis.