lördag 15 december 2012

Mimi och Aksi barnvaktar

I helgen är Marie barnvakt åt sin systerdotter Alice på 2,5 år för första gången. Detta har hon varit rätt nervös för och ville därför gärna att jag också skulle vara med.

Självklart ville jag det! Det är ju roligt! Då får man ju lov att leka :)

Vi började med en tur till affären där de tillsammans bar korgen. Än så länge gick allt bra!


Så skulle vi in i bilen och åka vidare. Då sket det sig. Bältet bråkade bra länge vilket Marie yttrade sig om. Snart hörde man från Alice "Va fan! Va fan!" :P Gott föredöme :)


Vidare för pulkaåkning och vi testade att låta Ellington dra pulkan med Alice i.


Det gick sådär, eftersom han inte direkt ville springa rakt :)


Då var det bättre med pulkabacke! Det här är förövrigt halvsekunden innan jag blir överkörd...


Blev ofantligt svettigt att dra henne upp för backen om och om igen även fast backen var kort. Aksi, som hon kallade mig, hade inte behövt termobyxor direkt...

Efter maten hängde vi i soffan. Marie lyckades påminna Alice om att hon inte fick peta sig i näsan -gissa vad hon gjorde då?! Eller när hon tog upp att "Alice hade väl slutat med napp"... Marie kanske inte är en strateg i samtal med barn :)


Eftermiddagens roligaste var ändå att se Marie byta bajsblöja :D "AHHH, JAG HAR BAJS PÅ TUMMEN!!!" :D

Lägenheten var barnsäkrad, men borde ha varit Mariesäkrad för helt plötsligt hade hon kastat ner en blomma i golvet.


Aldrig sett någon älska majs så mycket :) Moff moff moff! Åh vad jag älskar majs!


Innan jag åkte hem skulle vi göra en ljuslykta. Det gick inte alls bra :S Bollarna rasade om och om igen, ljusen blåstes ut och när vi började närma oss en färdig lykta kom Ellington och slog omkull allt med tassen :D


Hon må vara rookie som barnvakt men jag tror ändå det blir en lyckad helg :D Det var i alla fall underhållande att vara med :)

Inga kommentarer: