fredag 28 december 2012

Gammal connector och dåligt samvete

Tog en sväng till Kumla, till Jocke och Magda för att felsöka mitt nintendo 8-bitars. Frågan var om det var min konsol eller mina spel som var körda? Eller kanske både och? Testade alla möjliga varianter ihop med en fungerande konsol och fungerande spel och slutsatsen vi drog var att konsolen inte vill vara med mer. Detta plus att en del spel är bra utslitna...

Ett sista desperat försök gjordes: Jag bytte tillbaka till den gamla connectorn och vips så funkade det igen utan att det ens avbröts efter några få minuter! :-O Skönt såklart! Hellre har jag ett spel jag i alla fall kan blåsa igång än inget spel alls! :)

På väg hem när jag svängde in i Hjortkvarn stressade jag upp ett stackars rådjur. Trots att jag stannade och tänkte låta honom/henne gå iväg i godan ro blev det full fart och panik, mycket för att den kom ifrån sin kompis skulle jag tro. Snövallarna runt vägen hjälpte ju inte till men efter ett tag såg jag inte till den mer utan den var borta från vägen. Började åka förbi där den "försvunnit och såg då att den satt fast i ett staket :S

Rådjuret sprattlade som bara den och kunde inte komma loss så jag tänkte att jag måste ju hjälpa den! Kände mig skyldig även fast jag stannat... När jag till fots närmade mig ökade dock paniken ännu mer och sprattlandet tilltog. Då lyckades den ta sig loss men med en hel del päls mindre :S Stackarn!

Hoppas den inte blev skadad utan bara lite halvnaken... Ska gå och kolla imorgon om pälsen ligger kvar...

Inga kommentarer: