söndag 23 december 2012

Många väskor blir det!

Jag blev faktiskt förvånad att det blev såååå mycket packning för min jullovsresa men när jag sen tänkte igenom det väska per väska så behöver jag faktiskt allt! Eller ja behöver och behöver... Jag kommer få användning för allt! :)


Handväska - Den har alla vardagliga saker så som mobil+laddare och sånt.
Datorväska - Jag behöver ju kunna underhålla er under lovet ;) Ja sen finns där även en bok faktiskt. Bilbo ska jag försöka komma igenom.
Kameraväska - Ni vill ju ha bilder till bloggen också, plus att jag behöver övning på att fota!
Stativväska - Bättre bilder när man fotar ute i mörker, vilket jag har planer på att göra.
Mat&Dryckväskor - Det här är ju lite special för att det är jul och vi har knytkalas. Sen är det drycker till nyår och övriga kalas. Kattmat går också åt. För att inte tala om det hemmagjorda godiset mamma och jag gillar så mycket :)
Nintendoväskan - Ja för när jag ska på nintendofest, då tar jag med mig grejerna som jag lovat att ta med. Jag vet att inte alla jobbar så ;) men jag tycker det blir bättre så :P
Tränings&Lekväskan - Fylld med vinterkläder för utomhusaktiviteter, träningskläder för sportande och ett gäng skor.
Skridskor - Gäller att passa på att åka när det faktiskt finns is!
Innebandyklubban - Ganska given ;) Hoppas på nyårsinnebandy någonstans!
Julmust - Jag ville inte att mamma skulle behöva kånka på en back så det sa jag att jag skulle fixa åt oss.
Kattburen - Ja Esse måste ju få följa med också!
Klädväskan - Den normala väskan med kläder och toagrejer som alla skulle haft med.

Sen får jag väl erkänna att detta inte var allt. I bilen låg redan en stor påse kattsand och jag slängde med ett par till skor i sista sekund... ;)

Nu tänker jag bara: Om jag själv får ihop så här mycket grejer. Hur blir det då om man skulle skaffa familj? En kombi skulle ju inte ens räcka! Speciellt inte om det skulle bli en familj ihop med Elis för han är också väldigt bra på att packa med sig mycket grejer :) Vad finns det för minibussar?! ;)

2 kommentarer:

Marie sa...

Mobilladdare*

Ass sa...

Om jag hade menat mobilladdare hade jag skrivit det. Nu menade jag mobil och laddare till den, därav mobil+laddare.