onsdag 12 december 2012

Curling

Idag var det så dags: Årets viktigaste landskamp! Sverige mot Norge i Curling-EM! ;)

Det var inte riktigt lika många bilar på närmsta parkeringen som när Färjestad spelar...


Eftersom jag ärvt min mors gener gällande att vara i tid så var vi där i gott om tid inför matchen. Självklart uppklädda för att visa vårt stöd! Eller ja, Tobbe vägrade ta på sig sin tröja... Han tyckte nog det var pinsamt eller något... Hmpf! Förstår inte vad han menar :) Är det landskamp så är det!


Så klagas det när Färjestad bara har 5500 åskådare ;) Men faktiskt så blev det mer publik än vad jag trodde det skulle bli. Några hundra blev det allt!


Då var det i alla fall igång :) Det blev lite onödigt spännande med avgörande på sista stenen :S Jag har inte nerver för sånt...


Min favorit blev dock ingen svensk utan tysken Kempf som sopade som en galning med små små ryckningar i hela kroppen :)