tisdag 25 december 2012

Hoppisnöskorna bekänner färg

Äntligen massa snö! Kramsnö dessutom! Perfekt! :D

Jag ringde Kim och frågade om hon ville leka med mig och som tur var hade hon tid. Blir så pinsamt att leka själv... Hon tyckte det var lite tråkigt för mig (och henne) att inte Elis var med så vi skapade en snöversion av honom. Väldigt stilig!


Men så kom vi ju fram till att vi behövde ha en snöversion av mig också så inte Elis skulle vara så ensam ute hela natten.


Haha, paddansikte :)


Jag kunde inte låta bli...


Efter ett tag tröttnade jag på Kim så jag grävde ner henne i snön så jag fick lite lugn och ro i mitt byggande.


I sådant här väder gäller det nämligen att vara förberedd för krig. Vi byggde därför en skyddsgrotta som vi kunde söka skydd i om fienden skulle anfalla! Ja eller som vi kan ligga i bakhåll i är klart... ;)


Det var jobbigare än vad jag trodde att bygga snögrotta. Men nöjda var vi! Vi hann även kriga en del mot Jesper, Mimmi och Bettan som traskade förbi med hundarna.

Mina hoppisnöskor och skidsockar får högsta betyg! Fötterna var varma och torra hela tiden trots pulsande i knähög snö.

2 kommentarer:

Michelle sa...

Vad jag hade velat vara med!
Här är snön borta och tyskarna har inte sett så där mycket snö sen istiden!

Ass sa...

Hmm, ska jag försöka ta med snö ner? ;)