söndag 7 december 2008

Förväntningar

Har skrivit om det förr, men here we go again: Varför bygger jag alltid upp höga förväntningar på saker och ting? Tänker mig hur saker ska bli... Ibland drömsenarior... Andra gånger bara fantasier... Som jag sen i mitt (sjuka) huvud faktiskt tror kommer hända... Sen när det inte blir som jag tänkt/fantiserat/drömt så blir jag så less... Riktigt less... Kanske inte ens kan se att det som hänt faktiskt är riktigt bra trots att det inte blev som jag tänkt mig innan... 

Hur ska man undgå det ?

Inte ha några förväntningar -Ja men lätt! Hur? Det har man ju alltid! Men kanske man kan dämpa dom...
Se saker realistiskt -Josh Hartnett kommer aldrig bli min... Hehe, okej, det var kanske inte riktigt sådana drömmar jag verkligen tror kommer bli sanna ... men ändå, jag kan nog försöka vara mer realistisk...
Ge upp och inse -Det kommer inte hända! Ge dig! Sluta hoppas!

Men lätt... Utan drömmar och fantasier... Hur kul vore livet ? Då skulle jag nog deppa ihop totalt...

-Nej jag har inte druckit, om det var det ni trodde om dessa djupa tankar en lördagsnatt :) 

2 kommentarer:

holmudd sa...

skulle kunna ha kopierat ditt inlägg ... fuck förväntningar!

Ass sa...

Feel free! Bara kopiera! ;) Så det är inte bara jag som känner så här alltså... Skönt... Fast illa... Hmm...