fredag 26 december 2008

Annas frågor

När andra svarar på frågor gör jag det också -ett bloggordspråk i min värld :) 
Vilken typ av blogg klickar du helst in på?
Bittra bloggar, det är kul med folk som beklagar sig
Varför bloggar du?
Det hela började med att jag skulle bestämma mig mellan en framtid i Linköping eller i Larvik och sen har det bara fortsatt. Släkten och Vännerna behöver ju ha koll på mig i utlandet!
Vilket var ditt allra första inlägg/vilket år?
Den 7 december 2007, hade 1 års-jubileum för inte så länge sen
Favoritbloggare?
Jag själv så klart -läser mina mess fler gånger än någon annans :P 
Vad skulle du aldrig skriva om på din blogg?
Personliga saker som kan skapa oreda i andras liv. De kan få röra till sina liv själva istället ;) 
Beskriv din blogg med ett ord och kort om varför man skall följa dina bloggbekännelser!
Det står ju längst upp: Baktankar Varför man ska läsa? Ja, om man känner mig är det nog lite skoj att få reda på vad jag hittar på för tokigheter...
Namn: 
Astrid Maria Elisabeth Karlsson
Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? 
Jag gillar Astrid men ville heta Robin eller Kim när jag var yngre. 
Stjärntecken: 
Skytt -dock skjuter jag oftast över
Årgång: 
81 -lite finare, lite bättre
Var vill du bo? 
Hus med trädgård man kan spela fotboll i och nära till vatten
Vill du bli när du blir stor? 
Jag vet inte :S Det löser sig... :)
Längd: 
176,5 cm -kanske 177 på en dålig dag...
Skostorlek: 
38-40 -Jag har så konstiga fötter, det är så olika...
Handikapp: 
Halvblind och mongofotad
Höger- eller vänsterhänt: 
Höger men leftare
Humör just nu: 
Morgontrött och lite småhungrig trots all mat under julen
Favoritgodis: 
CHOKLAD!!! Mjölkchoklad alltså, inte massa strunt i som förstör det goda! 
Är det nåt du absolut inte äter?
Pesto och Parmesan
Kläder just nu: 
Pyjamas :D
Musik just nu: 
Mamma har på radio Örebro i köket men just nu är det ingen musik. 
Vad sa du senast? 
ESSE!!! (Han var uppe vid granen igen)
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då? 
Jag tror jag skulle passa som hippie :D
Sommarplaner: 
Vänta nu, jag har ju inte ens planerat nyår! Vad tror ni?!?
Fisk eller badkruka: 
Fisk så länge det är ormfritt!
Saft eller alkohol: 
Läsk klår båda! 
Hur många kuddar sover du med? 
3 som oftast
Favoritväder: 
SOL -men inte föööör varmt :S
Spelar du nåt instrument? 
Har spelat Piano, Blockflöjt, Gitarr och Uckelele (stavas det så?). Jag var med i hemlige Arnes Uckeleleskola :D
Morgon- eller nattmänniska: 
Både och! Sova kan man göra på eftermiddagarna i soffan!
Sparare eller slösare: 
Båda kanske... Försöker spara men snålar verkligen inte när jag vill ha saker. 
Har du några homosexuella vänner? 
FF
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid? 
Helt klart! Om man är med rätt person!
Ser du dig själv som tolerant mot andra? 
Ehhm... Nej... :$
Hur många barn vill du ha när du blir stor? 
2 tror jag är lagom, kanske 3... Men jag skulle helst slippa föda... :S
Bio eller promenad: 
Bio, fast hellre en film i soffan än bio faktiskt...
Är du kittlig? 
Nästan överallt :S
Snarkar du?
Jag knäpper mer, irriterande har jag hört talas om ;) 
Största svaghet: 
Att jag är egoist... eller är det en styrka också kanske?
Det här är jag bra på: 
Mitt jobb, skriva strunt och äta choklad
Bästa bok? 
Räknas serieboken om Farbror Joakims liv?!? :D
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? 
Flygfisk -Både kunna flyga och simma under vatten utan att behöva andas
Chips, morötter eller godis? 
Godis såklart :)
Pizza eller hamburgare? 
Hamburgare står nog ändå högre... Mest för att man får med pommes :) 
Skriver du dagbok? 
Får väl nästan räkna bloggen som det?!
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? 
Jag väntar bara på att hitta det rätta motivet så ska det upp på ryggen!
Stökigt eller välstädat? 
Allt i ordning på sin plats men lite dammigt i hörnen. 
Gungar du på stolen? 
Svårt att gunga i soffor som är där jag oftast befinner mig. 
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? 
För den rätta penningen ;)
Vilken hand håller du gaffeln i?
Vänster, jag är ingen slusk! :P
Är du rädd för blod? 
Jag klarar mig bra utan i alla fall!
Saltar du på maten? 
Mycket sällan! Jag känner typ ingen skillnad ändå så... 
Gillar du att sjunga?
Det gör jag! :D Men man behöver ju inte vara duktig för det :P
Anser du att du är stark? 
Haha -NEJ!
Brukar du sola? 
Steka fläsk är en favorit!
Vad gör du om du får hicka? 
Hickar!?
Kaffe, te eller inget? 
Läsk klår båda här också!
Har du en besatthet? 
Datorn kanske :P
Har du tröttnat på att svara på frågor? 
Ja nu började det bli lite segt faktiskt... Tur att det var slut :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det heter ukulele.

Anonym sa...

haha, kul att du också svarade. Skoj att läsa andras svar :)

Hoppas du haft en bra jul!