lördag 13 december 2008

The best of Stalinfo

Detta inlägg blir fyllt av mycket internt, men även mycket skojsigheter :) Jag har nämligen hittat alla gamla Stalinfo (en tidning från universitetstiden) med massa skvaller och dumheter nedskrivet och tänkte bjuda på det bästa/värsta/roligaste från denna galna tid. Vill varna känsliga läsare att innehållet kan vara barnsligt/fånigt/omoget och din bild av mig kanske kommer förändras efter detta... Eller också kanske du bara nickar igenkännande... :) Jag lyckades bli omnämnd två gånger redan i första nummret... Är det bra eller dåligt? Men i alla fall, här kommer det en mix:
 
Jag, Lisa, Frida och Patrik hade haft pusskalas i rökfållan under nolle-p...
-Jag funderar på om det kanske är här som Frida blev lesbisk ;) 

Man kan följa mitt Östersundsäventyr då det först rapporteras om mitt möte med Erik och även när jag åkte upp för att hälsa på honom. Där råkade jag dock byta byte ;) 
-Jag har fortfarande dåligt samvete över det! Stackars Erik! 

Alla minns väl när Lisa krossade toaletten?
-Står visserligen att det inte bara var hennes fel... men det tror jag inte på :P 

Är det upptaget på toa så kan det bli så att man måste spy ut ifrån fönstret... Oavsett våning...
-Här är jag dock helt oskyldig :) 

Kent vaknade upp i fyllecellen och när polisen frågade om han visste var han var så svarade han: På HG!?
-HG är alltså utestället vi alltid gick till :)

Mycket brottning finns redovisat. Frida krossade Grass gång på gång... Men den som vann sist är faktiskt undertecknad efter brottning i lera mot Lisa. 
-Dock blev jag riktigt sur över hennes påhopp så det var hon som tvättade dagen efter :P 

Lisa hade mjukisbyxorna på sig inne på NH...
-Inte ens jag som älskar att ha mjukisbyxor skulle göra något sånt :D 

Stod om min Tequilakväll där jag hade det lite svårt med lokalsinnet och skulle gå till festen några hundra meter bort men började gå åt fel håll efter att jag låst(!) min cykel och försökt cykla iväg... 
-Jag hade dock bara en minneslucka...På massa massa timmar... Hmm, eller snarare bara en minnesbild, men det var från ett hångel så jag ska väl inte klaga :P 

En av de absolut roligaste händelserna är ju när Lisa, Danne och Mogge får för sig att sätta eld på en drös med telefonkataloger och sen får besök av civilpolisen samtidigt som de spelar E-types Set the world on fire :D
-Lisa var dock artig och frågade om de ville vara med och elda ;) 

Jag glömde att gå av cykeln när jag kom fram till statiol (för en traditionsenlig mosmeny) och stupade mitt utanför och fick hela kön att titta ut... 
-Min version är dock att jag fastnade med overallen (och den är självklart den riktiga versionen)

"Det planerade skiftet för gamla/nya SCB i maj spårade ur efter typ en timme, då vår nya infoansvarig råkade avvika för att leka med magsyregudarna i gräset... nya SCB höll väl iofs stilen bättre än gamla... för mycket fulvin ledde till att cermonin inte blev av"
-Det var inte bara jag som lekte med gudarna dock... Uff... Tror dessutom det blev ca 60-70 myggbett unden den lilla tuppluren på gräsmattan...

Jag blev årets fadder! 
-Weeeeeee!!! :D 

Under en "fulfest" var alla vi i festeriet utklädda till Pippi vilket ställde till problem hos pojkvännerna till Pippi...
-Jaja, Pippi som Pippi ;) 

Astrid har hånglat med en gansgster
-Det hade jag faktiskt glömt :D Har man tatueringar och piercing är man gangster faktiskt :P

Grass trillade ner i ett 1,5 meters hål
-HUR kunde han missa det? :D Men vi pratar ju om han som inte märker att det ligger en kapsyl i glaset utan sväljer den med...

Lisa gick hem med underkläderna i fickan...
-Men vem har inte gjort det ;) Vill man hem snabbt så vill man :D

Håkan söp bort sin nyckel en fredag och kom inte in förens på måndagen igen
-Vi fick en inneboende :) 

Lisa hånglade med Grass
-Va fäen Lisa!!! :D

Tacoröjet 2003 var så blött att bara ca hälften kom vidare till själva festen
-Otur... ;) 

Fasen så mycket Astrid och Lisa det blev... :D Men men, det bjuder vi på ;) 

Lill-bitchen kom in i bilden och då ökade antalet buksystrar
-Det fultalet är inte att leka med...

Jag råkade moona en gubbe på skogspromenad när jag skulle kissa...
-Det var ju inte meningen, men jag var tvungen!

Uff... Nu får det räcka :)

Förövrigt Lisa, här kommer en låt till dig! :D 

7 kommentarer:

Tjoxen sa...

Ni är så jävla skitiga! Smuts!

Lisa Eriksson sa...

Det var många roliga minnen som kom fram.. Mjukisbrallan är nog en av mina favoriter :)

Gillar låten för övrigt... I l u fan... Skit skit skit säger jag!!

Anonym sa...

Studietiden var rätt skoj va?? :)

haha, historien om brasan är ju klockren. Tur att din mor uppfostrade dig väl Lisa!!

Sen vad är det här med toaletten? Det har inte jag fått höra något om...

Ass sa...

Jag låter Lisa berätta denna ;)

Anonym sa...

Jaha, då får jag komma ihåg att fråga :)

Om hon vägrar kan du väl ställa upp? :P

Ass sa...

Hon får ju välja att antingen berätta sin version, annars får du höra min :)

Anonym sa...

Ha ha :) Ja troligtvis var det då!