onsdag 9 maj 2012

Vitsippor och våfflor

Nu har jag varit ute och traskat i naturen igen efter kontroller. Återigen med blandad framgång... Jag blir nog ingen orienterare ;) Men men, jag hittar dom ju tillslut :)

Denna gången fick jag med mig Elis och vi startade i skogen ute vid Belleveu. Jag hittade ett fält med hyffsat många vitsippor och passade på att göra en Emma. Alltså att lägga mig ner i ett hav av vitsippor och bara vara :)


Drog vidare till Zakrisdal och ett gammalt inhägnat militärområde. Det var visst inte tänkt att man skulle ta sig in eller ut på något annat ställe än just huvudentrén. Det passade dock vår kontrolljakt fasligt dåligt...


Då får man ta och vara lite uppfinningsrik :)


Jag kastade mig en av gångerna (inte denna) likt Indiana Jones och rullade mig under stängslet. Elis hade mage att säga att det inte alls var likt Indiana! Indiana hade aldrig tappat sin mobil när han rullat! Hmpf! Det kan man väl inte veta! Han har ju ingen mobil på sina uppdrag! Hade han haft det hade han kanske tappat den...


Blev även lite klättring över andra staket.


HEPP!!!


Avslutade kvällen med våfflor som Elis bjöd på. Han var nöjd för att han inte hade kladdat ner något i köket...


Ja allt är ju relativt... Men titta, det är ju inget på väggarna eller i taket! :P Duktig ;)

4 kommentarer:

Lilian sa...

Hey, Astrid! Är det med i detta --> http://www.geocaching.com/ En kul grej som jag var med i för några år sedan. Kan vara riktigt kul och beroende framkallande. Tror att det är en grej för dig! :)

Ass sa...

Nja, det är inte helt det som jag donar med nu. Men jag har spanat på det och det ser kul ut :) Får nog bli nästa projekt :)

Emma sa...

Jag hade nog trott att termen "att göra en Emma" skulle handla om nåt helt annat... Typ snubbla eller säga nåt korkat? Så dear Ass, jag tackar dig för att det istället handlar om att ligga på rygg i ett vitsippehav och bara vara... ;)

Ass sa...

Det kan komma värre saker ;)