söndag 22 januari 2012

Hej hej hallå dagboken

Död åt den som tjuvläser denna dagbok. Må han brinna i fasans eld i all evighet... eller i varje fall en liten stund.

Håll i er nu! Fredag och jag åt inte tacos eller såg på på spåret! ;) Istället blev det "något glas vin" hos Roya och sen ut och härja på Ankan. Var faktiskt roligt ute vilket inte är ofta, men det underlättar när man går ut med sådana som inte dansar :)

Seg lördag dock och alla mina planer på att städa och plocka ner julsaker gick om intet. Men men, soffan behöver också slitas på! Var sak har sin tid...

Kollade handboll där Sverige ledde med 20-9 efter första. Lätt match? Bara att spela hem? Nej, de lyckas tappa det! 29-29! Hur är det möjligt? Mot en spelare som är halvt blind till och med! Om nu polackerna punktar bort Kim totalt -BYT UT HONOM! Hur svårt ska det va...

Så var det dags för hockey i LLA där mina gossar tog emot Linköpingspacket. Suck... De tog visserligen ledningen med 2-0 och allt såg bra ut. 2 tillfällen med 5 mot 3 spel efter det och då ska det väl bara vara att punktera matchen?! Nädå... Inga mål där inte... De spelade knappt runt pucken... Istället släpper man upp Linköping till 2-2 och låter dom även vinna i sudden. Fasen! :( Aja, första poängen på länge. Men nöjd är jag inte när det inte ser ut som att de ger 100 på isen. Förövrigt är vissa/flertalet(?) LHC-fans vidriga. Förstår inte hur de kan vara så idiotiskt kaxiga utan någon merit i bakfickan och utan kunskap om sporten. Jag blir så irriterad!!!

Födelsedagskalas hos Anna och Sebbe, återigen ihop med alkoholfria öl. Tur man har vanan inne ;) Massa folk men jag satt bara med Therese och Tobbe från jobbet. Lära känna nytt folk är läskigt? ;) Eller ja, alla var ju inte nya då... Kul hade jag i alla fall även om jag var sleten från gårdagen. Var väl en så där 35 personer där och jag var ensam blondin märkte vi efter ett tag. Lite onödig kuriosa sådär :)

Idag blir det en tur till Hagfors för match. Suget är nästintill obefintligt. Hoppas det kan komma snart... Lite vinterstudio blir det i alla fall som laddning, som varje vinterhelg :)

Tack och hej – leverpastej

Inga kommentarer: