fredag 20 januari 2012

50/50

Kollade på Golden Globe galan för några dagar sen vilket fick mig att få upp ögonen för några filmer. Inte så att jag hade stenkoll på vad de handlade om, men med skådespelare jag gillar och prisbelönade -det borde ju vara bra :)

Så igår efter träningen tyckte jag det passade att ta en av dom. Sen torsdagkväll, då borde väl något med Seth Rogen passa? Han är ju rolig! 50/50 fick det bli.

Nu var det ju bara det att 50/50 inte var en komedi (även om Seth som vanligt var rätt skoj) utan det var en film om en ung kille som fått cancer i ryggen :S Inte riktigt det jag var beredd på. Väldigt jobbig film men samtidigt riktigt bra! Se den! Den får 8/10.

Uff, jag tycker verkligen inte om cancerfilmer. Eller jo, jag tycker ju ofta de är bra. Men de är så väldigt jobbiga att titta på. Jag relaterar alla händelser och känslor till mitt egna liv och till pappa. Blir ledsen... Men det är nog bra att bli ledsen ibland...

Jag är glad att jag inte fått ett negativt besked av läkaren på dagen. Då hade jag nog inte orkat se klart...

Inga kommentarer: