söndag 11 september 2011

Min helg

På fredagseftermiddagen gav jag mig själv diagnosen "tillräckligt frisk för att träffa folk" och begav mig mot Pålsboda och födelsedagskalas för Christian och Karina. 

På väg mot bilen kunde jag nere på gatan höra att min granne (på fjärde våningen) hade flickvännen hemma. Hon verkade tycka det var trevligt att vara på besök... Jag visste ju sen tidigare att hon kunde höras genom väggen men trodde väl inte att det skulle höras så väl ut... 

I alla fall... :) Kalas var det ju! Släktkalas ja... Den första jag såg (om man räknar bort värdinnan Karina som öppnade dörren) var Pierre! Vart kommer han ifrån? Vad gör han på alla våra släktkalas? :-O

Robin hade lyckats väl med paketinslagningen :) Jag var stolt! 


Både bror och mor fick kämpa med paketöppnandet. Så här tyckte Karina om det:


Men det är inte det jag vill visa med den här bilden -utan jag undrar om Kjell dricker vin? Dricker han sånt? :-O Eller är det öl i vinglas? Hmm...

Efter tacosen blev det stökigt -främst bland de äldre... Mor mycket otippat supen under bordet?


Pia likaså?


Vet inte om de yngre var så mycket bättre...


Men vi i mellanåldern höll oss lugna... Ägnade oss åt stenkonst och visade vår kärlek!


Ja eller det var tills Stjälken kom. Han som får oss alla att blomma ut!!! :D


(Förlåt för allt internt -men det blir inte kul att förklara för icke insatta :) )

Trött och sliten på lördagen gjorde jag inte många knop innan jag och Jocke fick för oss att åka till Pålsboda och kika på fotboll. Finfin div6-fotboll tackar man väl inte nej till?


Trots löften om negerbollar som vinstpremie så blev det förlust för syskonbarnen. Jag var inte längre stolt... Men vi hade i alla fall tur med vädret! :)


Ja ni ser rätt -Pierre har följt efter oss ytterligare en gång! Vi gjorde vårt bästa att bli av med honom genom att inte plocka upp honom på väg till matchen som Jocke lovat men ändå så kom han efter... :P 

Tog sen en tur till Breven för att för första gången kasta mina egna discar. Tog två rundor och ja... Jag gör alla nybörjarmisstag man kan göra! Jag gör dom dessutom flera gånger :S Men men... Ge mig lite tid så ska jag nog klara av att kasta den där discen hyffsat bra :P Det var ju säkert en 3-4 kast som inte var ruttna :)

Avslutade kvällen hos Robin med lite holabando. Gulliga fröken Rudin "tog med en öl om du ville ha" :)


Tyvärr var tanken godare än ölen :P Men det är ju tanken som räknas :)

Idag var jag en sväng och hälsade på syster. Blev en hundpromenad och så gjorde Mikaela våfflor åt oss :) Man tackar! Skulle sen ta mig de 400 metrarna till mor igen. Efter 100 meter börjar det regna... Det regnade inte lite heller... Var dock svårt att fånga på bild hur dyngsur jag blev... 


Men tänk er att de här urtvättade kläderna egentligen är dassgrå. Här ser de ju svarta ut igen. Aja, blöt var jag i alla fall :)


Nu: Soffa, Film, Popcorn

Bra helg! :)

1 kommentar:

Anna R sa...

Haha åh, hur lyckas jag egentligen. Förstod att Nille inte ville ha en alkoholfri öl, haha :P