måndag 26 september 2011

Dålig start på veckan

Kom till jobbet i morse efter ett besök hos dåliga sköterskan och där står datorn och tickar fram massa vit text på svart bakgrund. Samma slinga om och om och om igen... Den hittar inget operativsystem... Disken är död...

Jag försöker starta om och tänker att min backupdisk ska funka (det är ju det som den är till för). Den är också död :( Hur är det möjligt? Vad har hänt i helgen egentligen? :S

SVORDOMAR -Jag har inte tid med sånt strul och hålla på och jobba på laptop, invänta nya diskar och sätta upp allt från början igen! Har alltför mycket att göra just nu med årets största projekt pågående.

Lyckas dock med hjälp av IT-avdelningen i luren guidas så att jag kunde återuppliva en av diskarna. Då kunde jag i alla fall jobba MEN då blir det något knas med linan mot alla jobbfilerna och det går snarksegt. Allt tog så sjukt lång tid och jag hann inte hälften av det jag borde ha klarat av idag :(

Sen stress iväg till fotografering och klubbkväll i Grums. Hann inte ens få i mig något så det var en trött, sur och hungrig tjej som åkte iväg.

Som tur är så var det en återuppiggad och glad tjej som åkte hemåt. Visserligen fortfarande hungrig men bilturerna är riktigt roliga nu :) Flum och garv och helt meningslösa konversationer... Nu känns det lite bättre! Men ja, det kommer bli en tuff vecka... Skulle behöva en bonusdag som var helt obokad...

Aja, nu kör vi!!

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Tror det är ngt med projektet.. Förra året gick min dator sönder mitt i allt. Fick hoppa runt bland kollegornas datorer. Kunde INTE jobba på laptop för det var ju alldeles för få skärmar till den... Testa testa moduler lixom....

Det var inte heller så kul :S

Ass sa...

Det har du fasen rätt i för förra året strulade min dator också ju!!