söndag 11 september 2011

Kräftskiva

Har ju glömt! Jag var på kräftskiva förra helgen ju! :) Nu är det ju då så att det var jobbevent = inga bilder på folk. Men jag kan ju bjuda på lite annat :)

Tog oss först till Ekenäs utanför Säffle för att därifrån ta en timmes båttur ut till Lurö i Vänern.


Lurö hade massa små stugor vi kunde bo i och här restaurangen där den mycket vackert dukade kräftskivan hölls.


Själv bodde jag i fyrhuset:


Några fick bo på båten istället. Ingen för de sjösjuka...


Mmmm, beeeeer!!!


Jag blev i hatten i alla fall ;)


På natten skördade skogsvägen till badbryggan många offer. Den började svårt med valet fall man skulle klättra över staketet eller faktiskt gå i öppningen till höger...


Sen kunde man om man gick fel fastna i en plog... Lätt hänt...


Då kanske man trillar i brännässlor! (Ja enligt Lisa är det faktiskt brännässlor här... :P )


Såg man inte upp (eller snarare ner) kunde man få väldans leriga skor...


Dumt att vänta på de med ficklampa :P

I alla fall en väldigt mysig badbrygga med stege ner till Vänern, vedeldad badtunna, bastu och värmestuga :)


Sjöko?!?


Bye bye Lurö bye bye!


Inga större skandaler men mycket trevligt :)

1 kommentar:

Lina sa...

Jag HADE faktiskt ficklampa. Den var bara väldigt dålig.