onsdag 26 januari 2011

Schlatter

Teorin om vad som händer i mitt knä är: Schlatter
I alla fall stämmer alla symtom in på det... MEN, det är en liten detalj... Det vanliga är att man får det här i tidiga tonåren eller som "ung vuxen" och nog för att jag gärna skulle titulera mig ung vuxen men jag har nog i sådana fall fått det här 15 år försent :S

Man kan få det när man växer mycket en period -Åhnej!! Jag behöver inte bli längre!! 

Vanligt är även om man håller på med sport som innefattar hopp -Man får inte hoppa i innebandy så där är jag safe! :P

Kan även göra ont när man går i trappor -Tur att jag åker hiss! ;) 

Nja, jag vet inte om jag helt tror på schlatter... MEN jag har i alla fall fått hjälp med att tejpa mitt knä nu :) Så nu ska tejpen sitta på som stöd i 5-6 dagar. Hett...


Men det värsta med det här är ju att jag inte bör bada på 5-6 dagar! Duscha... Usch... När man har badkar... Slöseri på resurs ;) Tror faktiskt att idag är första gången jag duschade här hemma sen jag flyttade in... Bada är bra grejer :)

2 kommentarer:

Da goat sa...

Hellre schlatter är splatter...

Ass sa...

Är det du Lövet? ;)