fredag 7 januari 2011

60 mil på 10 timmar med 1000 tankar

Igår blev som väntat en ganska seg dag eftersom jag åkte Karlstad - Larvik tur och retur samma dag -med bara ett möte på 3 timmar emellan. Lite över 10 timmar i bil med bara sig själv -det leder till ganska många tankar, ja och mycket skrålande till musik såklart :) För att inte tala om svärande över väglag och idioter i trafiken...

Det finns så mycket saker att fundera och klura på: Varför gör jag si eller så? Hur vill jag ha det med det här? Hur ska jag hantera det där? Hur ska jag gå vidare? Sen när jag väl kom hem så fortsatte jag med ett nästan timlångt samtal om samma saker med en som sitter med nästan exakt samma tankar -det var skönt att för det första inte bara prata med sig själv ;) utan även ha någon att prata med som är i liknande sits. Ja inte för att vi kom fram till något bra direkt... Men ändå :)

Vad ska jag göra åt att jag sitter och blir irriterad och sur på jobbet VARJE dag -och då flera gånger om dagen...?
Varför äter jag inte mat ordentligt? Så jobbigt/svårt är det inte att laga vettig mat... Ja och jag skulle troligen må bättre och bli piggare.
Hur ska jag motivera mig att träna bättre? Innebandyn ger såklart en del -men jag behöver mer!
Varför tar jag inte tag i mig själv utan låter "inte dåligt" vara tillräckligt när "riktigt bra" borde vara det som jag är nöjd med?
Det är så svårt ibland att klämma fram vad man verkligen tycker -enklare att dölja det och "spela med"... Men är det verkligen bra?
När jag väl har fritid (vilket inte är så ofta) så blir det ofta att jag bara sover bort tiden framför tv:n -Varför gör jag inget kul istället? Det vill jag ju egentligen...
Hur får jag mer fritid? Borde jag prioritera annorlunda?
Varför skjuter jag upp saker hela tiden? Vad är det jobbiga att ringa och boka en tid hos tandläkaren eller veterinären? Skärp mig!!!

Ja där har ni ett smakprov...

Kanske framtiden har en "ny" Astrid åt er... Men det får nog bli efter Berlinresan... För jag måste ju skjuta upp det lite... (Annars kommer det ju hastigt på ;) ) Kanske göra några listor... Sätta upp en plan... Fundera och analysera sönder allt och alla...

Sån är jag...

3 kommentarer:

Sara sa...

Du får tänka på att du är äldre än mej också ^^ jag hade ingen som berättade om icq eller annat. hade bara det mina vänner hade :)

Ass sa...

Vill ju inte tänka på att jag faktiskt är äldre... Vi är väl typ lika gamla?!? ;)

Sara sa...

Hehe nästan lika bara 10 års skillnad :P Du får tänka att du är 10 år visare ^^

Jag är i mullhyttan för att passa min fasters djur så dom får åka lite skidor :) Gör de en vecka vid nyår varje år. Har gjort sen jag va 13-14 något. Så passar 1 hund, 2 katter och 3 hästar.