tisdag 15 september 2009

Tisdagstankar

Har funderat på några saker idag:

Hårnålar
Även om en "plopp" trillar av så det gör ont att använda hårnålen eller om den blivit uttöjd och "slapp" så kastar jag inte hårnålen. Istället konstaterar jag det när jag sätter i hårnålen, sen tänker jag:
Jag borde kasta den här, aja det får gå nu, orkar inte plocka fram en ny.
Men när jag sen väl tar ur den tänker jag inte på det, eller tar mig inte tiden att kasta den just då (För guuuu sån tid det tar?!? Ehh...) utan lägger den bara inne i badrummet bland de andra usla nålarna. Varför kastar jag dom inte bara och plockar fram nya?
Ja, och varför sitter jag här och skriver om det istället för att faktiskt kasta dom... Hmm.. :)

Långbyxor
Jag gillar verkligen inte långbyxor -om det inte är mjukisbyxor är klart :)
Jeans: Hårda, obekväma
Stretchjeans/byxor: Tar 10 minuter så hänger de i rumpan och har tappat formen helt
Tygbyxor: Känns tråkigt på något sätt... Är det för att jag nästan bara har svarta? Men vad ska man annars ha för färg...
Hmm, vad har vi kvar då? Läderbyxor? Skulle inte tro det... ;)
Undrar hur länge jag kan gå i trekvartsbyxor utan att det ser alltför dumt/kallt ut? Fast där har jag ju också massa tygbyxor... Men då känns det inte lika tråkigt... Varför... Hmm... Jag kanske gillar att visa skorna?! :)

Dagens tips:
Vid träning, använd inte trosor som du vet i vanliga fall är sköna hipsters men som vid träning förvandlas till string både fram och bak :S

Till sist är jag mycket nöjd med att det börjat nya säsonger på både One Tree Hill och Gossip Girl idag :D

4 kommentarer:

Anonym sa...

3/4-byxor med strumpbyxor under och stövlar! Dagens tios :) Det kan man ha hela vintern!

/Palle

Ass sa...

Den dagen jag hittar ett par stövlar jag kan ha så ;)

Jag har haft detta "problem" länge nu...

http://baktankar.blogspot.com/2009/01/frken-gigantvad.html

Lisa Eriksson sa...

Palle, du "snodde" min kommentar. Men den var bra!

Ass, du får köpa lite lägre stövlar - det funkar det med!

Hahahaha garvar åt dina "string"-strosor :D :D :D Ser det lixom framför mig :D

Ass sa...

Snyft! Inget att skratta åt... Det var inte skönt :S

;)