lördag 5 september 2009

På gym är man tyst! Eller?

Var duktig och pallrade mig iväg till gymmet idag och för andra gången i rad började främmande folk prata med mig! Det gör man väl inte? Hmpf... Låt mig vara när jag tränar!

Okej, första gången var det väl inte så farligt. Både jag och han låg och tränade mage och när han vilade passade han på att klämma ur sig något i stil med att det var jobbigt att träna mage. "Jo" pustade jag fram mitt emellan 2 situps och stirrade framåt så jag skulle slippa ögonkontakt och hoppades han inte skulle prata mer.

Det var med andra ord inte så farligt, men denna gången... Uff... Jag gick fram till en av cyklarna och satte igång och trampade. Då kommer hon som när jag kom in satt några cyklar fram till mig och sätter sig på cykeln bredvid istället och börjar fråga om jag ska cykla länge, om jag bor i Larvik och bla bla bla... Hon måste haft något fel i huvudet (på riktigt) :S Hon började prata om hur synd det var om henne som hade huvudvärk så ofta och sen berättade hon även att hon jobbade på Europris och för att berätta vilken bra butik det var rabblade hon upp halva sortimentet... :S

Trots att jag ställt in tiden på cykeln trampade jag på snabbare än vad jag brukar. Jag tror jag försökte lura mig själv att bara jag trampade på ordentligt skulle det ta slut snabbare och jag skulle kunna få gå ifrån henne. Problemet var ju inte bara det att hon pratade på om ointressanta saker, hon förstod ju inte vad jag sa heller. Vilket gjorde konversationen rätt meningslös. Det var dock inte för att jag var svenska -för när jag sa att jag var svensk efter ett tag blev hon förvånad... Som sagt... Lite störd på riktigt...

Äntligen klar med cyklingen och jag gick vidare till roddmaskinen -men då såg hon sin chans att få prata mer: Det fanns ju två roddmaskiner... Så hon följde efter och fortsatte mala och sjunda sånger om rodd... Hon funderade på hur mycket hon skulle gå ner i vikt under det här passet och gillade inte alls när jag försökte förklara att det mesta i viktnedgång handlar om hur och vad man äter (för hon såg inte ut att ha den mest hälsoriktiga kosten) och att muskler väger mer än fett.

Även här rodde jag på som en galning... För att bli av med det... Denna gången fungerade taktiken för när jag ror har jag ett avstånd att klara av istället för en viss tid. Ändå klådde jag inte Tobbes rekord... Men snart så... :)

Vidare mot mattorna för styrka och jodå! Hon följde efter... Gaaah!!! Jag gjorde inte ens hälften av vad jag brukar där för jag orkade inte höra henne mer... Var lite rädd att hon skulle följa efter mig in i omklädningsrummet också men hon ville väl gå ner lite mer i vikt först...

Hon känns som en sån "rutinmänniska" som alltid gör saker en viss dag, en viss tid -så inget mer gymmande för mig på lördagar vid 13!

3 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Men hallå... låter som ett psyko!!!!

Anonym sa...

Hahaha, stackare där. Vi hade betalt henne för det där. Allt för att du skulle ta i lite mer =) /Nettan

Ass sa...

Tack för den Nettan :P Fasen så vältränad jag blev!