onsdag 26 augusti 2015

Sjösjuka

Passerade Skoghallsbruket på väg ut på fisketur ihop med Elis förra veckan. Där luktar det både gott och blandat :S Det goda är sågspån, det blandade är fislukten från fabriken...


Riktigt stort bruk!


Passerade även vindkraftverken en bit utanför Skoghall.


Sen började det gunga... Inte så där mycket, utan långsamma dyningar...

Urk...

Då blev det fosterställning framme i fören och jag var tämligen oaktiv resten av turen. Surt att jag ska bli så dålig. Måste börja testa saker som kan förhindra det... Har ni några tips?

Inte fick vi något hugg heller som kunde få mig att glömma att jag mådde dåligt heller :(

Dyningarna gav med sig och när vi sen åkte in mot hamnen igen var det riktigt stilla och vackert.



Gillar verkligen ljuset som är nu om kvällarna. Guldigt ljus.


Karlstad



Fasligt nöjd över Elis båt får jag lov att säga :)


Speciellt sen jag "byggde om" spinndäck till soldäck :P

Inga kommentarer: