söndag 20 juli 2014

Smygtitt i huset

I måndags var det äntligen dags: Överlämning av huset!
Det tog (inte helt oväntat) inte många minuter från det att jobbet var avklarat för dagen tills bilen körde mot Forshaga för att spana in huset (igen) :)

Så skönt att få gå runt själv och titta/klämma/känna/utforska utan att ha någon annan (ägare/mäklare) med över axeln.

De förra ägarna hade lämnat kvar några saker, så som denna charmiga gamla silltunna:


Jag gillart! :) Speciellt eftersom Elis annars hotat med att ställa dit en hemskt ful och stor grön tunna...

Gästrummet är verkligen speciellt. Det har varit barnrum innan och har så mycket färg att man inte riktigt vet vart man ska ta vägen. Men hur ska man kunna ta bort sådan här tapet?


Ja och hur ska man kunna byta ut sådana här söta garderobsknoppar?


Nej det går ju inte! Det förstår väl vem som helst ;)

Jag tokchansade på att trädkojan skulle hålla för min vikt och provkörde även mitt nya piratskepp.


Det höll som tur var, men är nog bäst om det är mindre personer som kör...

Hanne var med och kikade och fick bistå som hjälp när inte ens Elis nådde en kontakt ovanför kylen.


Ja vad ska man göra när man inte har några stolar? :)

Kul att äntligen få flytta, även om själva flyttandet är pest och pina... Men men, vad skulle jag annars ha semestern till? :P

1 kommentar:

Tjoxen sa...

Fatta vilken ångest jag håller på att bygga upp inför flytten som inte är förrän om många månader!!