torsdag 3 juli 2014

Sista rycket

När vi kom tillbaka till tälten möttes vi av Lucas som ivrigt ville visa oss hur man golfar :P


Varför han hade en golfklubba är väldigt oklart... Kanske han hade den som drinkpinne?

Lika oklart är det varför Pierre hade med sig en kikare...


Fotboll kan jag i alla fall förstå varför någon hade med :) Det skulle ju bli match! Hjortkvarn mot Pålsboda, eller Tyskland mot Grekland ;)

Hjortkvarn hade som ni ser ett oerhört starkt lag.


Skulle verkligen dessa greker kunna rubba tyskarna?


Karlstadfolket fyllde på båda lagen och Elis skötte sig riktigt bra i målet. Det märktes att han har stått några fler matcher i korpen än vad jag har ;)


Reglerna var enkla: Planen är där det är klippt men går bollen utanför fortsätter spelet ändå, i alla fall i de flesta fall, men risken för glidtacklingar ökar då markant... Solklart!


Hur gick det då? Birgit Prinz (Michelle) var fantastisk och gjorde sitt livs match. Borde nog aldrig mer spela! Man ska ju sluta på topp har jag hört.

Hjortkvarn vann med typ 5-1. Lite luddigt vad som räknades som mål och inte...

Årets Rookie hade dock med ett tröstpris till Pålsbodingarna, 5 kilo mjöl! :-O


Ja ni kan ju gissa hur det gick... Direkt!


Stackars William...


Så lite vatten på det... Mysigt :P


Den här bilden fick jag från Michelle men jag har ingen bra förklaring till den... Antar att Pierre leker älg?!


Innan vi gick till kullen övade vi på våra dansmoves...


Vi var sen redo för Dee Jay Baze! :)


Några brännässelsnår senare var vi tillbaka vid tälten och snart var det dags att åka hem. Det gick som vanligt inte helt smärtfritt :P


Men men, alla tog sig hem :) Alltid något!

2 kommentarer:

Birgit Prinz sa...

Vilken midsommar!
Slutsapå topp? Tänk om jag är
Ännu bättre nästa år? Om jag slutar nu får jag aldrig veta? :O
Det där är min favoritbild på Pierre genom alla tider!
Han ser extra farlig ut med röken som ligger runt honom. :D

Ass sa...

Du har helt rätt! Vem vet, toppen kanske är nästa år! :-O

Farlig älg alltså... Känns logiskt... :)