fredag 11 juli 2014

Kolmården - Del 2

Hanne gillar verkligen getter. Hon gillar det så mycket att jag faktiskt är lite förvånad att hon inte spenderade hela tiden under Kolmårdenvistelsen på bondgårdsdelen!


Elis testade goprokameran inne i bondgården för att enklare ta bilder på marknivå.


Men jag vet inte om det var en sån bra idé... Allt vill man kanske inte se/tänka på :P Nomnomnom!


Den nya delfinshowen var riktigt bra! Både maffig, underhållande och informativ. Vet att många är emot djurparker och att hålla djur i fångenskap, men allt är inte svart eller vitt. Djurparker behöver inte bara vara av ondo utan kan även lära människor saker och få folk att få upp ögonen för problem som gör att nyttan för djuren/arten på det stora hela blir större. Ja och uppfödning i djurparker av utrotningshotade arter har ju faktiskt räddat vissa arter så att de numera inte längre är utrotningshotade.


Men men, mer delfiner!


Som vanligt svårfotat...


Förstår att många har som dröm att då simma med delfiner, för nog ser det härligt ut.


Vore rätt häftigt att rida på en elefant också. Ja alltså mer än att sitta på en "bänk" på ryggen som man kunde göra på Kolmården förr.


Det var inte bara björnarna som fått smått utan det fanns även en "liten" lortig elefantunge.


Vet inte helt om jag vågar lägga upp den här bilden eller om den är för järv...


:D

På tal om saker som jag vill ha hemma (utöver en björnunge alltså): En röd panda!


Ja men fatta vad söt!


Tänk er att ha den i trädkojan! :)

2 kommentarer:

Birgit Prinz sa...

Jag vill också ha en röd panda! Men inte lika mycket som jag vill ha en jättepanda!

Ass sa...

Åh, det vore ju något! :D Vi borde ha ett pandazoo hemma!