torsdag 24 juli 2014

Första besökarna

I väntan på fler fotbollsbilder så blir det hoppande på tidslinjen här. Jag spolar alltså för tillfället förbi helgens aktiviteter i Pålsboda som bjöd på både ösregn, fotboll, Robins kalas, parken, efterfest och kändisar (men lugn, jag återkommer såklart dit!). Istället hoppar jag fram till i tisdags när de första övernattande gästerna kom till huset.

Eftersom jag inte hunnit skruva ihop nya sängen än och för tillfället bor i gästrummet var det tur att de hade med eget boende. Ja och de (Kjell, Susanne och Kim) var nog också nöjda över det, för de hade svalare i husvagnen än vad jag har i huset :S I natt var det så pass hett (ca 30 grader) att jag och Elis drog ner täcken och bäddmadrass till källaren för att ha något att sova på där. Ironiskt nog är bastun det svalaste rummet nu :p

Kim hjälpte till att veva ner stödbenen så de skulle stå stabilt vid sidan av tomten. Bra med en liten allmänning precis vid huset :)


Jag fick en till orkidé så nu tror jag faktiskt att jag kan klassas som vuxen ;) Så länge som jag inte har ihjäl den direkt är klart...


Första kvällen tog vi det bara lugnt. Gick en sväng till affären och köpte korv som vi sen grillade. Kjell var grillmästare och stod och vifta med tången.


Gårdagen startade vi med frukost på altanen. Riktigt skönt! Känns lyxigt!


Elis lämnande vi sedan hemma när vi andra åkte mot Sunne och Vattenlandet. Vi var dock inte ensamma om att ha haft tanken att det nog skulle vara trevligt med ett bad där igår...


Som tur var så slukade området mycket folk så det kändes inte direkt trångt. Många kanor fanns det i alla fall!


Men de hade även något som var ännu bättre: buffé av tacos, pannkakor och mjukglass! :-O Kan det bli bättre? :)

Dock var mjukglassmaskinen lite svårmanövrerad så det blev kanske inte riktigt så snygga glassar :P


Kjell var den som vågade åka mest.



Jag och Kim trivdes bäst att glida runt med strömmen i badringar :)


Med rosa axlar tog vi oss sedan hemåt igen för att avsluta kvällen med häng i trädgården. Boccia lyckades jag hitta nere i förrådet men det var svårt att se den lilla bollen i det höga gräset.


Sen bjöds det på hjortkött. Finfin avslutning på dagen :)


Idag vände så gästerna hemåt igen. Riktigt kul med besök trots att det blev mitt i kartongkaoset. Jag menar, kartongerna ska ju ingenstans, de kan vänta! :)

Inga kommentarer: