måndag 27 augusti 2012

Sista gången?

Sista lördagen i augusti = Svarta lördagen och på med gamla festerikläderna. Den stora frågan nu är väl om det var för sista gången?! ;)


Så träffas man återigen där i märkesbacken på förmiddagen. Det är fasligt tjusigt med rött teddytyg...


Biljetter får man till både rundan, grillen och utediscot...


Jag köpte nya strumpor dagen till ära :)


Vi uppfann en ny lek. En bålgeting blev förtjust i den utspillda ölen och hängde med oss ett tag. Den som getingen tittade på fick dricka. Väldigt simpel lek... :)


Förstår inte helt hur man kan halsa whiskey :S Det är ju så äckligt...


Lyckades få en bild på Emil där han inte blundade! Stort! :)


Så sitter man där och umgås och upprepar orden "vad gör du nu för tiden, varför hör du aldrig av dig?".


Ja och så skålas det också är klart!


En variant på ölpyramiden testade vi också på.


Lasse hade med sig en maskot :)


Inget vin utan Tom&Jerry-kexen! :) Eller snarare: Inget kex om du inte dricker vin :P


Klurig labyrint på baksidan av paketet...


Tobbe blev jätteglad över att han kom fram till musfällan :P


Trevlig tradition att ses där under träden. Lite väl mycket regn detta år dock...


Det var ett dåligt kottår i år :(


Pelle finskålade!


Även i år träffade jag "Rikard Wallin" :D Visst är dom lika?!


Jag vet inte helt hur det gick till, men jag hade inte kvar lika mycket på min biljett som alla de andra... Hur gick det till?! :S


Jag fotar så där snett och häftigt...


Smygarn var glad över sitt gips :)


Vi pysslade om lille Arvid :)


Sen tog vi sikte mot vallabacken och efter en rätt misslyckad (eller kanske lyckad?) dödssnurr försökte vi oss på att hitta det där tåget som Lasse och Pelle påstår sig ha sett...

Vi hittade visserligen inte tåget, men traktorn fanns kvar :) Eller ja, den gigantiska ölhållaren menar jag!


Mot Kårallen och hamburgare. Kändes lite som att det bara var vi där som ville ha burgare... Sen insåg vi att klockan var ganska mycket så alla andra hade nog redan hunnit dra iväg på mellanfest...


Gillar lingarnas outfit! TackLING :)


Niklas, även känd som Hunken, var fasligt populär bland killarna denna dag. Sorry pojkar, han är redan (som man säger här i värmland) paxad!


Så blev det tillslut mellanfest och återigen kortspel. Ja och redbull... Jag ska ju inte dricka redbull...


Kökshäng!


Sen blev det taxitur och tillslut hamnade jag hemma hos Palle utan att ha gått in på utediscot. Var dock lite förvirrad när jag vaknade upp och kikade ut: Tyckte det såg ut som metso-vattentornet hemma i Karlstad! :-O


Söndagen var som väntat seg men när jag sen tillslut tagit mig till bilen insåg jag att min väst var borta :S Åhnej! Även om det var sista gången jag använde den så vill jag ju ändå ha den...

Det blev att försöka hitta tillbaka till Skäggetorp där mellanfesten varit. Jag trivs inte i Skäggetorp... Jag trodde jag skulle bli av med bilen när jag lämnade den på parkeringen och jag var nervös att bli nedslagen för att de skulle sno min mobil...

Västen var i alla fall kvar, men den hade blivit använd som mopp under kvällen :) Aja, den är tillbaka nu i alla fall!

Det enda tråkiga med den här helgen är att jag missade min brors 50-årskalas :( Verkar som att de har haft det riktigt skoj! Aja... Man kan inte vara överallt!

Inga kommentarer: