torsdag 9 augusti 2012

Milkshake

Härom veckan blev jag bjuden på god blåbärsmilkshake av Hanne så när mamma kom hem med en hink med blåbär tyckte jag att vi skulle testa att göra vår egna! Mamma har nämligen aldrig testat på det här med milkshake innan och jag har aldrig gjort egen.

Sagt och gjort! :) Googla fram recept och fram med ingredienser:


Eftersom jag är överförtjust i banan så gjorde vi en sån variant också :)


Nå, vad skulle hon tycka? :-O Finsmakaren med lillfingret i vädret ;)


Det blev faktiskt riktigt gott men nästa gång ska vi förfina recepten lite. Då kommer receptet se ut som följer för två mindre glas:

Karlsson-shaken
Knappa 2 dl mjölk (3%)
Några (läs: flertalet) slevar vaniljglass (nästan ett halvt paket av ett sånt där som man delade på två när man var mindre och alltid krigade om att få störst del av ;) )
1 tsk socker
½ tsk vaniljsocker
Dryga 1 dl blåbär eller 1 stor banan


Mixa allt med mixer/stavmixer eller liknande. 
Mixa ordentligt. 
Häll upp i glas och drick. 
Om du har sked i -se till att inte peta dig själv i ögat med den när du dricker... :S

Båda föredrog bananvarianten men det tror jag var för att vi hade lite mer glass i den :)

2 kommentarer:

Lilian sa...

Det där var den bästa förklaringen någonsin på dom där glasspaketen! Vet precis vad du menar! :D

Ass sa...

Hehe, alla borde förstå då tänkte jag :D