söndag 17 juni 2012

Små grodorna

Idag var jag ut en sväng till Tolerud på middag. Men innan middagen tittade jag på när de andra slet i trädgården. Då fick jag även se ett gäng med grodor. Rätt svåra att upptäcka, men lite lättare när de hoppade runt på veden.


De ser allt bra coola ut. Men brukar de inte vara mer gröna? Eller varför ritar man dom alltid gröna? Ja inte för att jag ritar grodor så ofta då...


 Fast den här färgen var perfekt kamouflagefärg här. Hittar ni grodan?


Nu har jag förövrigt fått svar på skillnaden mellan groda och padda. Grodan har slätare och fuktigare hud och hoppar fram istället för att krypa.

Men middag var det ju jag var där för! En fasligt skum potatis tillagades... Vad tycker ni att den liknar?


Kunde inte bestämma mig vad det var mest likt. Hemulen från mumindalen eller framstjärten hos en man...


Hmm...

Inga kommentarer: