måndag 4 juni 2012

Pik och span

Mor och jag är inte riktigt ense om hur ett bra toapapper ska vara. Jag föredrar riktigt mjukt medan hon tycker att sånt bara smulas sönder och vill istället ha lite hårdare, som jag i min tur tycker är som att riva sig med en rasp i röven. Därför har jag köpt med mjukare papper så att vi båda ska kunna få som vi vill hemma hos henne.

Nu tog hon fram papper inför att jag skulle komma. Nu undrar jag dock: Är det här en pik för att jag varit hemma för lite i vår? :S Oavsett känns det bara helt fel...


Mamma låter förövrigt Esse vara ute lös en del här. Han är rätt feg (ljudkänslig) så han går inte långt. Mest går han bara ut och käkar gräs, sen går han in igen.

Men det gäller verkligen att hålla span efter de andra katterna. De ska ju inte få komma in på hans revir minsann... Då är han inte det minsta feg!


Han verkar tro att han är kung här, trots att det är de som bor här permanent :) Undrar varifrån han har fått sitt skinn på näsan... :)

Inga kommentarer: