torsdag 28 juni 2012

Hur vi firar midsommar, del 6 -Morgonhäng

Morgonen efter kvällen före är det ingen brådska att gå upp. Lite samma procedur som morgonen innan. Man går upp, kissar, dricker vatten, öppnar tältet, lägger sig igen...

Efter ett tag märker man att folk börjar röra på sig. Då är det dags för frukost! Läsk brukar vara en populär dryck.


Jag var inte helt med i matchen när jag stod och bytte om. När jag skulle knyta på mig andra skon insåg jag nämligen att jag bara hade bytt strumpa på ena foten.... Oups! :$


Lite yr i skallen med andra ord och man blev ju inte mindre yr när man gick bakom Robin. Han var randig åt alla håll! (Inte bara jag som gillar randigt i familjen!) Kändes lite som att titta på myrornas krig att gå bakom honom...


Det var väl inte direkt den bästa kastningen jag har sett... Men rekord slog dom i alla fall! Jag har nämligen aldrig varit med om någon som har lyckats knacka så mycket träd som minsta Kindberg lyckades med! :-O Även när de inte fanns något träd att träffa så lyckades han!


Fasligt mycket offroad denna morgonrunda...


Rundans behållning blev dock Jockes knästående kast som resulterade i en finfin tvåa :)


När vi kom tillbaka efter rundan hade sångfågeln vaknat och tyckte att det var dags för frukost. Han var inte helt i samma form som kvällen innan morgonen efter.


I väntan på att Johan skulle bli färdig spelade vi lite dryckesboule. Vi andra startade halvdant men vi fick snart till det.


Då övergick det från dryckeslek till sättaditjesperidryckesleken-lek :)


Men varför kastar du rakt ner Michelle?!? Såg du någon blomma du kastade på istället för egon nu igen? ;)


Dags att packa färkostpåsen för nästa del av våra midsommartraditioner. Kanske den bästa av alla traditioner?! :)


Michelles bagage såg precis ut som golvet på hennes rum ;) Jag hade inte lämnat min asperger hemma... :S

Inga kommentarer: