tisdag 26 juni 2012

Hur vi firar midsommar, del 1 -Tältresningen

Innan jag börjar min berättelse om vår midsommar vill jag tacka de jag fått/snott bilder/filmer ifrån: Jesper, Jocke och Michelle :) Ibland räcker inte ens egna kamera till för att fånga allt. Då kom jag ändå hem med  nästintill 400 filer... :D

I alla fall...

----

Det finns många jag känner som enbart firar midsommar på fredagen. Haha, de har ju inte fattat någonting :D Det är nämligen egentligen lördagen som är den viktigaste dagen festmässigt och vi värmer dessutom upp redan på torsdagen.

Torsdagen tar vi nämligen och beger oss till Röda Sand, en badplats bredvid discgolfbanan i Breven. Där på en äng kör vi ner och parkerar för helgen. Man får med sig en hel del gräs hem, men det får man se som bonus...


Med utsikt över Botaren slår vi sedan upp våra tält där det bara är marginell lutning. Tur med vädret hade vi även denna gång :)


Jocke hade åkt dit redan tidigare på dagen för att slå upp sitt tält. Han hade dock lite otur i sin iver att få fira midsommar att han slog upp det i ett träd, vilken fadäs! :D


Är det en bil eller bar? Väl på plats öppnas den i alla fall :)


Efter att ha tagit lärdom av förra årets misstag (att själva försöka sätta upp varsitt tält samtidigt) tog vi denna gång ett tält i taget och snart var alla på plats. 13 sovplatser till 3 personer -lagom :)


Stackars Jocke med sin gräsallergi hade det inte så lätt i helgen... Men det lät i alla fall som att han gillade det så som han trumpetade fanfarer med näsan...


Men att sitta och njuta och se solen gå ner drickandes en fesljummen öl kanske kan vara värt benkli och snorande?!


Det är några få som precis som oss startar redan på torsdagen. Det är de som bor "på andra sidan", den stökiga sidan... Gillade det här tältet :) Kult!


Innan nästa del av midsommarfirandet gick vi en runda på golfbanan där jag lyckades ta den här bilden över Botaren.


Fasligt vackert om jag får säga det själv!

Inga kommentarer: