torsdag 21 oktober 2010

En dators resa

Jag har ju tidigare "hintat om" att jag haft problem med min jobbdator. Lång historia kort: Många ominstallationer blev det... :S

I alla fall så kraschade den återigen häromveckan och jag fick beskedet: Skicka hit den så behöver vi två dagar på oss att fixa den så skickar vi tillbaka den. Riiiiight...

För det första så blev dessa två dagar en vecka och inte förens jag hörde av mig och frågade var min dator höll hus började de med den -suck :S Totalt oupphetsande att jobba på laptop kan jag kan lova!

Sen skulle de då bara skicka hit den, från Larvik till Karlstad... Ingen längre resa egentligen... Jag får en länk där jag kan följa datorns väg till mig... Den åker till Oslo --> Tyskland --> Stockholm innan den är "framme" i Linköping :-O Då har de skickat den till fel kontor! Gaaaaaaaaaah!!! Så det blev att vänta ännu längre på att få den rätt...

Det borde ha tagit en vecka men det tog två... Låter kanske grinigt och inget att sura över men under årets jobbigaste veckor är det inte kul att inte ha ordentliga grejer att jobba på... Nästa gång åker jag bil och hämtar den själv! För ja, det lär bli en nästa gång: Är SÄKER på att IT lägger in buggar bara för att jävlas med mig och för att få mig att installera om allt igen och igen och igen och igen...

2 kommentarer:

Lollo sa...

Vad jobbar Du med?

Kram!

Ass sa...

Typ programmerare kan man nog säga... Eller databearbetare -säger det dig något? :)