onsdag 13 juni 2012

Millencolin dag 2

En ny dag grydde på festivalcampingen och den rosa kåldolmen vaknade till liv. 


Den där Fredrik hade något i håret som inte helt osökt fick oss att tänka på den där Mary... :S


Frukostdags och jag hade valt juice för att glädja mitt varan-tv-älskande sällskap. Undrar vad som har hänt i Österlen senaste tiden förövrigt...


Mannen som helst av allt hade bott på hotell, även känd som Surdegen, gav det här med tält och traditionsenlig tältfrukost (smörgås med tubost) ett försök. Kanske kanske han kunde förstå liiiiite av charmen med det ;) Jag gjorde i alla fall mitt bästa för att övertala honom om att det är roligt att campa och mycket mysigare med en tältfrukost :)

Sega gossar i starten av dagen i vårt tält. Fredrik dissade smörgåsfrukosten och gick istället direkt på frukostölen.


Lite piggare folk hade samlats i granntältet där de låg och mös till frukostölen. Christian visade upp ett oerhört fluff på skallen. Vilket hår han har! :-O


Man kan ju inte ligga i tälten hela dagen utan vi utnyttjade vårt gratis inträde på Gustavsvikbadet och begav oss in för äventyrsbad! Fasligt vilka tjusiga armband...


Hade lärt mig av mina misstag sist jag var och äventyrsbadade och hade en annan sorts överdel denna gång :) Dock fick jag ändå hålla koll på att allt satt var det skulle men jag tror jag klarade mig med bara någon enstaka miniblottning. Jag säger igen: Jag förstår de som har baddräkt!

Men nu är jag ju inte så förtjust i att härja runt i bad. Linser är ju lite bökigt för man måste blunda hela tiden (ja inte hela tiden då, men så fort ögonen närmar sig vattnet) så man inte tappar dom. Endagslinser verkar dessutom vara ännu sämre på att stanna kvar i ögonen :S Fick flera gånger så att de åkte bakåt i ögonen så jag inte såg något :S

Ja sen är det ju det här med att åka i alla dessa kanor. Då ska man klättra upp högt... Jag tycker inte om att vara högt upp... Sen ska man åka i rör som har kantern som skaver på ryggen. Har man dessutom en ond röv från en cykelolycka dagen innan är det ingen höjdare.

Har dessutom inte lärt mig det här med att inte hålla för näsan när jag är under vatten...

Men, om jag köper en baddräkt, opererar ögonen, skaffar en näsklämma och undviker cyklar så kanske det kan bli en trevligare upplevelse att äventyrsbada? :)

Bubbelpoolen var i alla fall bra! :)

Det tar på krafterna att bada så vi drog iväg till McD för att fylla på energiförrådet. Man äter inte så där väldans bra på sådana här utflykter...


Ja, sen var partyt igång igen! :) Dock var det lite småregn så vi höll oss mycket inne i tälten på eftermiddagen.


När det väl slutade läcka från himlen kände vi för att röra på oss igen och plockade fram kubbspelet. Som ni ser så lutade det något där vi spelade, men men... Sådana proffs som vi är klarar väl sådana små detaljer?! Jag verkar återigen ha varit sugen på att vara med på bild och smög därför in ett finger i bild...


Vi körde på den gamla skolrasttraditionen: De bästa två väljer lag! :D Det var fasligt länge sen man körde med det upplägget men vi tyckte att det kunde passa. Vem skulle bli "last selection in the ballgame" som Millencolin sjunger om i The Ballad? ( Ja okej, nu är väl inte kubb en bollsport... Men ändå :) )


Jag och Robin stod tillslut ensamma kvar... Då ville de andra inte såra våra känslor utan lottade... Typiskt! Då fick ingen äran att bli omnämnd av Millencolin.

Mitt lag vek sig av skratt över hur värdelösa vi var. Det var som att vi aldrig hade kastat förr!


Sen insåg vi att det är ju inge kul att vara dåliga :S Eller ja, Jocke vet jag inte helt vad han höll på med! :D


Vi körde kubbadvanced. Då ska man inte bara stå baklänges och kasta ned kungen mellan benen utan man ska dessutom göra det med fel hand! Något som visade sig vara svårare än väntat! :)


Dubbelmöten resulterade i 1-1. Laget med nedförsbacke tog inte helt oväntat hem segern båda gångerna.

Så tjusig Crom blev i Jespers kondommössa!


Nästan lika tjusig som sin bror som skojade till det med ostbollarna :P 


Vi testade på en ny sorts chips: Varma mackor! Det skulle smaka ost och skinka men det smakade nog mest bacon...


Robert hade återigen sin väska som ölförråd. En väska som skulle vara i centrum denna kväll!


Skål och välkomna det var kul att ni kunde komma!


Karlstadgänget fylldes på med Putte och Lillen :)


För att slippa borsta tänderna hade Jocke med sig minttu som han vänligen bjöd på. Tyckte han att vi luktade illa? :S


Sista man på plats var Emil som hade lite problem att hitta till rätt gäng. Är ju inte lätt när det finns många som ser ut som jag?! :P


Sen kom den stora festivalgroggen: HURRA HURRA!!! (Liknar Galenskaparnas julgrogg i inte bara glögg)


Märkligt nog såg de som drack av den inte ut att njuta :S Lite väl mycket Kalinka där kanske...


Här verkar Jesper ha fått smaka också...


Lillen kom på ett bra raggningsknep och tog det sista av Kalinka-baginboxen under kläderna så bara dryckestappen stack fram. Om detta knep fungerade vet jag dock inte... :P


Så hade vi tv-spelslåtsgissningstävling. Emil trodde att alla låtarna var från Megaman... Aja, han fick ju i alla fall rätt en gång :) Tummen upp för tävling verkar Robert tycka.


Så var det ju den här väskan då... Den tömdes och fick följa med in till Brunnsparken. Tanken var att vi skulle bli stoppade och få frågan: Vad finns i väskan?
Då skulle man kunna svara: Ingenting!
Högst troligt skulle man ju då få öppna väskan för att bevisa detta...
Något vi såg som roligt... :) (Man kanske borde varit där för att förstå det roliga i detta...)


På väg dit övade vi på "mystiska" överlämningar som skulle få vakterna misstänksamma.


En dag ska allt detta bli ditt min son!


Så närmade vi oss ingången med väskan...


Vilket antiklimax! De stoppade oss inte alls! Det var bara att gå rätt in :(


Ja vad gör man då? Jo man går ut och in igen tills man blir stoppad :)
Den här vakten ville i alla fall se innehållet och tog det faktiskt ganska bra när Emil berättade att han inte kunde öppna väskan. Det är bara Pjotor som har koden... :D
Att väskan sen öppnades med nyckel var en helt annan sak :)


Aja, nog om väskan för ett tag. Här skulle handlas tröjor! Jag surade för att den jag tänkt köpa (med millencolinkyckling) var slut så jag vägrade köpa någon...


Men de andra blev väldans fina :) Speciellt Jocke!


Jag tröståt en munk med godis på istället. Något som jag verkade så uppspelt av att jag inte ens kunde hålla kameran still...


Åter till väskan igen! I öltälten satt de och skickade väskan fram och tillbaka. Något som självklart väckte uppmärksamhet och fick vakterna att surna till och misstänka att det fanns alkohol i väskan. Har ni någon mer alkohol??? frågade hon.
Hon uppskattade inte riktigt skämtet när Robert då erbjöd sin öl han köpt i öltältet... (Återigen: Man kanske borde varit där för att förstå det roliga i detta...)


25 låtar på programmet idag igen som sagt och lördagsspelningen var mycket bättre än fredagen! De hade sparat sina största singelhits och spelade dom ihop med att musikvideon spelades upp i bakgrunden. Snyggt!


Kändes även som att det var mer fart i låtarna på lördagen och mer energi. De spelade faktiskt starten på the Ballad igen och vi jublade högt! Men fick som svar på tal: Nej nej, den där spelade vi ju igår :(


Just, glömde ju berömma Magda i förra inlägget! Hon har ju suttit hemma och pluggat och lärt sig texten till The ballad! :D Imponerande och kul att hon verkligen försöker "hänga med" på våra egenheter :)


E20Norr var som väntat riktigt bra! Jag bara stod njöt :) Fasen vad bra den är! Såg mig om och det gjorde de andra också! Alla utom Jocke! Han hade köpt sig en popcornpåse och var upptagen med att stå och kasta upp popcorn i luften för att fånga dom i munnen... Alla har vi våra prioriteringar här i livet :)


Utan omväg tog vi oss återigen till campingen där vi satt och härjade ett tag.


Här träffade vi bland annat på Elsa. En flicka som inte alls heter Elsa, utan det var en felhörning på ordet hälsa. Mer än så behövs inte för att få ett nytt namn!


Till tonerna av Tyrannusarus Fredrik säger Wraaaaaaaaah!!!! somnade jag sen nerbäddad i min sköna sovsäck.

Inga kommentarer: