onsdag 27 juni 2012

Hur vi firar midsommar, del 4 -Stångresning

En del av traditionen när det kommer till stångresningen är att de skjuter med kanon, och de använde samma usla skylt även i år för att varna för de höga smällarna. Hur kan det vara lov att sätta upp en sån här pinsamt felgjord skylt?!? :-O


En annan del av traditionen är att det går en marsch genom Breven med fanbärare, musiker och kransflickor. Då är det dumt att som tvillingpappa stå med två småbarn samtidigt som man ska lyckas gå och spela i tåget. Då ryckte vi in :) Ja inte för att vi visste vem han var, men men, man vill ju ställa upp :)


Här kommer tåget med fanan i täten följt av musikerna, grejerna som ska upp i toppen av stången och sen kransarna i storleksordning. Vi har varit med och hjälpt till på den sjunde kransen som Bea och Ida bär.









Det går faktiskt att se Barbafin på bilden :D

Jag kanske är partisk, men jag tycker allt att "vår" är finast!

Sen blev jag något förvånad när jag sprang på min kusin Helena :-O Hon var där med föräldrarna från Västerås :) Kul att se dom!


Så ska då stången upp och Jesper, Jocke och Johan är med och hjälper till. Nästa år ska Robin vara med... Vi får se hur det går med det ;) Han har ännu inte lyckats se detta en enda gång utan fastnar alltid borta på campingen...


Stången uppe och kanonerna smäller igen. Då kom det några tårar hos våra tvillingar som annars skötte sig exemplariskt.


Satte oss hemma hos LG och väntade på att pappan skulle komma och hämta barnen och att Bea skulle få byta om.


Siri var fasligt fascinerad av frisbeen till Jespers förtjusning :) Jocke som är säker på att han och Magda kommer få tvillingar passade på att öva på Johan och Siri ;) Gick ju strålande! Hans odds i vem i släkten får nästa barn bara sjunker och sjunker...


Jag försökte underhålla dom bäst jag kunde :)

2 kommentarer:

Robin sa...

Älskar den där varnings skylten! ;)

Är jag inte med och reser stången så ska jag åtminstone se firandet... jag svär på heders ord! ;D

Ass sa...

Haha, vi får väl se ;)