fredag 29 juni 2012

Hur vi firar midsommar, del 9 -Slutet

Tror ni börjar lära er morgonrutinen nu... På väg ut för morgonkissen hittade jag Michelle sovandes i bilen :) Det var nog där hon ändå tog hem den, titeln: Rookie of the year! Vi var visserligen lite besvikna på den där powernapen hon tog efter fotbollen dagen innan, men hon får ändå titeln!


Jag hade leggings dagen innan... Det tyckte myggorna om :( Väldans mycket... Så här såg jag ut runtom båda anklarna :( Inte kul alls...


Jesper visar upp hur snygg man blir i håret efter några dagar i tält, hett!


Nomnomnomnomnom!!! Frukostchips stod på menyn idag. Söndagen äter man nämligen lite vad man känner för av det som finns kvar :)


Jocke hade lyckats få två stämplar... :-O Hur vet vi inte... Kanske han gått ut och sen in igen och betalat två gånger?! Hmm....


Mina skor börjar verkligen ge upp nu :( Men kanske de klarar en till festival?


Jockes får nog gå i graven nu i alla fall... Inte ens murarsnöre räddar dom nu :( RIP


Uppe vid bana 1 hade det eldats vidare :S Charmigt att lämna det såhär...


Att de hoppat ner träd längst med en annan bana var inte heller så populärt...


Aja, kastas skulle det i alla fall men det fanns inte så mycket kraft kvar i kasten idag. Men gillar ändå deras satsningar på de svåra kasten :)


Trivsamt att traska runt i skogen i alla fall :)


Jesper var bedrövad! Är det verkligen jag som kastar så här dåligt?


Kraften tog helt slut på rundan så på vägen hem släpades väskorna på marken likt benlösa hundar.


Så till det tråkiga: Packa :S Eller ja, i det här fallet var det faktiskt rätt roligt att se Robin försöka få ner sovsäcken i fodralet :)


Näe, jag ger upp!!!


Tillslut fick lyckades han skapa en ostbågeförpackning :) Hade kanske gått bättre om han lossat på snörena innan han försökte börja mosa in sovsäcken...


Det här var ett jobbigt ögonblick! När Robin och Johan gick var det lite som att midsommar tog slut :(


Men vi hade allt lite kvar :) Förstår inte hur folk vågar köra så himla tidigt på morgonen :S Okej att det kanske inte är så många poliser ute i skogen men jag känner mig inte alls fräsch nog för att köra så tidigt ändå.

Michelle och jag la oss i tältet ett tag och läste och lyssnade på ett litet regn som smattrade på tältduken. Mysigt!


Hittade en fasligt rolig reklam :D Ser ni felet? :)


VÄRDENS mest populära ordspel... Inte världens då? ;) Haha :D

Sen var det där med att packa då... Tråkigt... Blev en hel del skräp...


Varför ser alltid pengarna ut såhär efter en utekväll?


Så var det dags för den sista etappen på vårt äventyr: Bakispizzan i Högsjö. Så här ledsen ser man ut när midsommar håller på att ta slut :(


Rolig butik det där... De har lite lite lite andra grejer förutom pizza.... :)


Måltiden spenderade vi sen skrattandes åt alla felskrivningar i menyn :D


Vad sägs om höjdare som:
mozzrila ost igår i alla
Lång Jhon
Fl'skfile
Öpettitder

Sen begav vi hos hemöver. Jag mot Karlstad, Jesper mot Skövde, Jocke mot Kumla och Michelle mot Hjortkvarn. Blev fasligt ensamt att helt plötsligt vara själv efter att ha varit med folk konstant i flera dagar.

Men som jag sa innan: Det var det bästa midsommarfirandet någonsin ;)

Nu när ni vet allt om hur det är att fira midsommar i Brevens Bruk med oss antar jag och hoppas att vi ses nästa år! :)

9 kommentarer:

Jocke sa...

Otroligt bra rapport om hur midsommar SKA firas!
Det har varit underbart att läsa om allt och att minnas tillbaka.

Jag fick visst ändra lite på min lördag, jag påstod att jag satte på mig sånna där ögonlappar som hästar har och gick raka vägen till dansgolvet, att jag alltså var alldeles för full för att ens ha en tanke på att gå in till öltältet.
Men fanns tydligen bildbevis på att jag varit där ändå... =P Men då kan jag inte varit så stökig trots allt?! När vakterna släppte in mig där? Bra, bra! ;-)

Ass sa...

Haha, nej du var ju knappt salongsberusad ;) "Bra Jocke!"

Anonym sa...

Vilken rapport!
Vem kan motstå midsommar i Brevens nu?! Det kommer att bli trångt på campingen..
Jag blir lite tårögd och däven för det var så galet roligt! En gång till! :D
/ årets rookie

Ass sa...

Visst var det :D Nästa år klarar du dig utan hulkpaus och powernap ;)

Robin sa...

Så mycket saker som händer som man inte kommer ihåg...tur att du lyckats dokumentera det mesta! :D

Ass sa...

Frågan är hur mycket som händer egentligen som inte jag heller minns?!? :-O

Robin sa...

Det vågar jag inte tänka på..!

Börre sa...

Weee iår ska jag vara med!

Ass sa...

Roligt! :D