måndag 26 december 2011

Juldagen

Mycket dagbok nu... Men det står ni nog ut med :)

Hann med en hel del igår faktiskt. Till att börja med blev jag först ut med att klara av mammas nya pysseljulklapp :) Ja att sen Kjell klarade det på i stort sett första försöket idag det behöver vi ju inte nämna nu...


Man ska i alla fall placera de 4 kulorna i 4 hål på 2 olika "våningar" som har hinder på sig. Trillar en kula ner i mitten får man börja om igen :S

Sen kom Lars och Barbro på besök och jag utklassade dom i Fia med knuff ;)


Sprang (eller gick i alla fall snabbt) över till Kim för att hinna se en av hennes nya filmer: Monster vs Aliens Kim är ju inte den direkt som sitter still genom en film så jag fick inte helt med mig allt, men den får väl ändå godkänt. Ingen höjdare dock...

Hade väl tänkt mig en lugn juldag... Men så kom suget i vintarmen... Ja så saknade jag såklart Pierre som inte var med på julaftonen trots att resten av familjen var samlad ;) Mot Pålsboda med andra ord. Oj vad vi röjde...


Vi satte ihop en förträfflig spellista: Zidlers list och spelade något filmspel som vi båda var riktigt dåliga på. Då ska han ändå vara filmfantast... Skämmes ta me fan :P

Försökte få både Zidler och Tuta att kolla i kameran samtidigt. Det gick sådär... Men gosiga är de, min katt och hans bror!


Sen hade vi hört ett rykte om att Berra skulle ta en stänkare så vi knatade ner dit en sväng också. Mycket riktigt satt han där och skålade :)


Jag och Torgny boundade ordentligt. Vi höll ju båda på FBK och så hette faktiskt hans mamma Astrid Karlsson. Perfekt match! ;)


Pierre var som vanligt sur...
Jag var som vanligt glad...


Mer sällskapsspel! Ghostbusters tror jag det hette... Gällde att ha lite flyt men det var rätt skoj... Fast jag vann inte då är klart...


Pingo tittade traditionsenligt förbi för att kolla läget :) Eller för att röka utanför?! :) Det var ju bara 2 minuter bort...


Crom testade att sätta upp "clownhåret" i en sliskig italiensk Zlatantofs :S Sen posade gossarna vackert...


Efterfesten bjöd varken på några oreganoburgare eller Moulin Rouge. Min besvikelse var total!

Tröstade mig med kattgos på morgonen innan det blev frukost och film.


Ja, det var den dagen det... :)

Inga kommentarer: