tisdag 13 december 2011

30 år (+46 år)

I lördags var det alltså dags att fira mina 30 och Berras 46 :) Berra och Karina var snälla nog att låta mig ha mitt kalas hos dom, återigen tack och bock! :)

I vår släkt är det viktigt hur man slår in paket! Det ska inte vara enkelt att öppna...


Jäkla tejp... Berra fick nog den värsta: en dubbelinslagen flaska, så just när han trodde han var klar så var han bara halvvägs. Robin skrattade nöjt i bakgrunden...


Alla gästerna fick dra ett halvt spelkort var och fick sen ge sig ut på jakt efter de matchande bitarna som redan låg utplacerade på borden. Jag fick äran att sitta vid tåflörtar-Pierre.


Tacopaj stod på menyn. Man får ta två gånger -eller tre om man heter Robin.


Nomnomnomnomnom


Jag har faktiskt sorterat bort de sämsta bilderna... Det kan man inte tro ;)


Jag hade önskat mig sällskapsspel och jag fick ett livespel. En tipspromenad utan promenad. Jesper som var sjuk fick vara med i Pierres lag.


Alla var spända. Vad skulle hända nu?


Vem är sötast runt munnen?
Jag? Linus? Kjell?


Man skulle alltså äta en munk snabbast utan att slicka sig runt munnen. Linus moffade bäst och vann.


Skitgren... Men jag hade vunnit om jag inte redan var illamående av all mat!

Publiken var fängslad! :)


Vem är då mest hålvan?
Susanne? Mamma? Jag?


Vi skulle trä 15 penne på en sytråd på kortast tid.


Inte lätt att tävla mot de där sygummorna!


Susanne tog hem vinsten... Skitgren! Jag hade vunnit om jag inte blivit så nervös att jag skakade på näst sista pennen!

Dags att se vem som är snabbast i baren!
Jag? Jocke? Maria?


"Men jag har ju inte varit snabb i hela mitt liv!" utbrast Jocke. Nej och inte heller här lyckades han vinna att dricka upp ölen snabbast med hjälp av sugröret. Inte heller jag hade en chans mot Slurpen Björn! Skitgren! Jag hade säkert mindre sugrör än de andra... Jag brukar ju vinna i den här grenen!

Vem har då störst lungor?
Stefan? Jag? Magnus?

Man skulle alltså blåsa upp ballongen så snabbt som möjligt och sen sätta sig på den så att den sprack. Jag gjorde mitt bästa med min rosa ballong som matchade mina kinder så sött...


Skitgren! Jag har ju varit lungsjuk ;) Hur skulle jag kunna ha en chans? Stefan var snabbast på att blåsa upp men glömde sätta sig på den så Magnus tog hem segern.

4 förluster! Tungt! Femte gången gilt?
Vem är snabbast i munnen? Det borde väl vara en gren för mig? Men mot grodmunnarna... Skulle det gå?
Michelle? Jag? Anton?


Varken jag eller Anton hade en chans. Michelle fick i sig remmen medan jag hade nästan halva kvar :-O


Surt tyckte Anton...


Skitgren tycker jag! Jag hade säkert längre snöre än de andra...

Sista då! Vem skulle bli fyllehund?
Pierre? Robin? Jag?
Tufft motstånd så här i sista grenen.


Jag hade ju önskat mig en hund :) Men en svans måste den ju ha är klart...


Snurra snurra rita svans, dooodaaahhh dooodaahhh....


Konstiga svansar blev det...


Domarna hade svårt att bestämma sig... Men dömde Robin som segrare! :S


Bara för att jag ritade "åt fel håll" och avslutade där svansen skulle utgå ifrån... Hmpf... Skitgren ;) Domarskandal!

Mikaela hade bäst koll på oss och blev vinnare av Fruxo och Palle Kuling-choklad. Fina priser ska det vara :)


Kvällen var ung. Vad mer skulle hända denna kväll? Jo vi fick se tekniksnillena prata mobiler...


Jag fick en ny bakgrund på min mobil. Tack Linus ;)


Sen kom hockeyresenärerna och anslöt till kalaset. Tummen upp på det!


Mamma hade fixat tårta och massa negerbollar.


En liten avec till kaffet?


Gott fika må jag säga :)


Lovisa kom och satte glitter på vår fest. Men vad skriker Michelle om i bakgrunden? :-O


Så var det dags för mer lekar! Tipp. Äntligen ett spel jag kan och är bra på! :)


Pierre tycker också det är roligt med tipp! Tummen upp på det!


Tillslut lärde sig även Nea och Lovisa reglerna, även om de inte tyckte det var så trevligt med alla fingrar i glasen...


Granton+Banton :)


Gott med Granton!


Berra blev först med att klara av att rensa hela brickan inklusive bonusgroggen i mitten! Han är riktigt bra på tipp den där Berra! :)


Så bra att vi sjöng och dansade lite för honom:


Jag lyckades också tömma brickan. Tummen upp på det!


Bergdahl öppnade min skumpa... Skumpan hamnade i taket... Sånt som händer ;)


Robin tyckte att vi skulle ta och gå ut, innan det spårar ur!


Som vanligt var det för sent... Fram kom tipp med skumpa... Inte bra :S


-"Snälla Jocke! Hjälp mig!"
-"Näääääääe! Inte ska väl jag!"


Oj oj oj...


Botten upp och resten på Magda?


Bröderna brothers! Anton var en riktigt linslus och fanns nog på nästan hälften av alla bilderna :)


Som sagt så har jag slängt de sämre bilderna... :P


Hon vågade komma och träffa släkten! Nykter dessutom! Hon måste vara galen ;)


Bonussläkten! Jag har nog aldrig sett Pierre så glad...


Botten upp och resten på Michelles byxor?! Det glittrade i alla fall fint :)


Söt hon är då :)


Så skulle det dansas axeldans såklart!


Jag vet inte vad Michelle håller på med men Nea tycker att det är fantastiskt roligt i alla fall! :)


Jag var i högform!


Ja det var jag nog inte ensam om...


Vem vann egentligen truckermagetävlingen?


Ehhhhm.... Pierre har krypit in i Robins röv? :-O


Sen fortsatte festandet i 3 timmar till... Men det finns det inga bilder på... Det är nog lika bra :)

Finfin frukost :) Vem vill inte ha tårta och oboy?!


Jo Michelle... Sallad och vatten?!? Hon är inte klok...


Ceasar var också lite sliten och vilade hos husse.


Tog en sväng till ICA och handlade förnödenheter till pizzan.


Såg sen Kung Fu Panda 2 uppe hos Linus och Sarah. Mycket rolig film :D Se den!

Tillslut lyckades jag ta mig hem till Karlstad ihop med mina presenter. Fick lite minnen/rester från festen i en låda. Konserven med päronhalvor åt jag till kvällsmat. Det var nog det enda jag kunde tänka mig vara sugen på då faktiskt. Inte direkt i form för att äta mat...


Fick ett åkband av Lillstrumpa, Björnen, Banton, Limpan, Tåget (SJ -jag hittade på smeknamnet nu, funkar det?) och Mannen. Ska bli trevligt att lösa ut :)


Mimmi hade tillslut hittat det hon var upprörd över att jag saknade när hon var på en besök: Toalettlektyr :)


Av Robin, Pierre och Nea fick jag det här gammelkittet som skulle komma väl till pass nu när jag börjar bli till åren.
Mjöl och muffinsformar -för man ska börja baka hela tiden nu!
Tantgodis -inga unga tycker om bridgeblandning...
Klädnypor -alla gamla hänger upp tvätt med klädnypor i trä!
Diskhandskar -så jag inte blir ännu skrynkligare...
TV-serien Goda Grannar... Den var visst populär när jag var ung ;)


Sen kom piken också... En dvd med barnfilmer och nappflaskan... Tack tack ;)


Nu kan jag kasta mina egengjorda iphonevantar! :) Har fått nya riktiga vantar som funkar på pekskärmen! Hur smidigt som helst :) Ja och Polly! Va gott!!! :)


Det är ju egentligen inte lov att ge julsaker i födelsedagspresent -visst Lisa? ;) Men jag gillade det här huset så jag förlåter er :) Står och pryder bokhyllan nu :)


Nu Jocke och Magda! NU kan vi spela! När kommer ni? :)


Sammanfattningsvis: Mycket mycket nöjd med kvällen/natten och presenter. Tack och tack och tack och tack!!! :)

Men vi väntar lite med att göra om det va... ;)

4 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Det tog tid att läsa detta inlägg :)

Hur många presenter kom i julpapper? ;)

Ass sa...

Många bilder små, bildar långt inlägg :)

Tror faktiskt att det bara var 1 i julpapper :)

Tåget! sa...

Usch vad jag ångrar att jag inte släpade mig till festen trots allt, men men det blir fler gånger ;) haha och Tåget är godkänt;) MEN även om jag har SJ så innebär det inte att jag alltid är försenad, kommer jag sent så är det alltid Linus fel! ;)
Kraam!

Ass sa...

Haha, så sant! Det har han från Magnus ;) Kram