söndag 25 december 2011

Julafton

Firandet med släkten blev som vanligt fullt av liv och härj :) Precis som förra året tog jag mina "röda" strumpor. Se så fint de matchar mattan! :)


Tre nykomlingar i år: Två trevliga Björnar i form av Slurp-Maria och Skurk-Jocke och så Linus SJ-Sarah :)


23 "Karlssonare" på plats runt borden:


Jesper skötte sig och satt helt still när jag skulle ta kort! :)


Jesper förlorade förövrigt för första gången någonsin(?) i "ätalängsttävlingen". Kjell blev årets segrare och firade det med att vifta med hmm.... segerlappen?!?


Många mustflaskor blir det...


Jag var förövrigt placerad vid barnbordet igen! Skönt!!! :) Där får man spilla om man vill utan att någon blir arg :)

Kim har inte helt förstått det här med att ge folk horn på bild... Här ger hon sig själv två :)


Det händer ju att jag lägger upp mindre smickrande bilder på folk så det är väl inte mer än rätt att det även kommer upp något på mig :P Här tycker jag faktiskt att jag och Michelle är minst lika lika som jag och Mikaela sägs vara ;)


Nu har jag i alla fall gjort mig förtjänt av att lägga upp den här vackra bilden :P


Det flåsades på rätt friskt i vardagsrummet så det blev imma på fönstren.


Fullt med mat i magen och varmt i rummet, då blir man dåsig. Det blev i alla fall Pingo och Cromen.


Vi förflyttade oss ner till granen (som hade en stjärna som stod rakt upp till skillnad från Hagvägens ;) ).


Ni som klagat på att jag har mycket tomtar framme kanske vill tänka om... Det här är bara en liten del...


Robin hade tagit första parkett inför Kalle:


Crom och Jesper gosade ner sig vid honom :)


Redo för Kalle!


Vissa blev trötta av Kalle... Efteråt var Jocke upprörd att de inte visade Ferdinand i år ;)


Här ser man förövrigt klart och tydligt vem som ligger farligt nära näst på tur i familjen att skaffa barn ;)

Tror ingen är förvånad över att Cromen somnade... Självklart ihop med flodhästen :) Som alltid hos Kjell...


Så kom då tomten med massa paket! :)


Då vaknade de minsann till liv! :P


Linus och Kim var de enda som fick dubbla paket ur tomtens säck... Det måste blivit något fel där alltså... :S


Kim agerade julnissa för de återstående paketen och klarade av att läsa de flesta namnen. Men vem är den där Bengt-Inge? :)


Banton fick det snyggaste paketet: Ett pizzapaket!


Kim fick inte helt otippat den största högen :)


Mest nöjd tror jag att Jocke blev över sina 5 potatisskalare :D Verkar som att några inte helt gillar den han har...


Kaffe på maten blev det såklart och lika givet så var det ingen som vågade ta den sista kakan :) Svenskt ska det vara!


Innan jag begav mig hemåt hann jag testa på Kims nya spel. Jag var visst en riktig benhittare!


Så vandrade jag hem till mor och somnade till sällskapsresan efter en skål med fruktsallad (såklart). En bra dag, som vanligt på julafton :)

Inga kommentarer: