fredag 12 juni 2009

Uteskitarn

Esse är numera ute varje natt -vilket på sitt sätt är helt okej, för det betyder att han inte går på lådan inne längre :D Skönt att slippa odören inne och hålla på och tömma lådan hela tiden, men jag får väl be om ursäkt till alla grannars rabatter och trädgårdar han är i :S Men vad ska man göra? "Nej Esse -skit inte ute! Dålig katt! och sen gå och sätta honom i lådan istället?"

Han har dock fått för sig att det är trevligt att gå in minst en gång på natten för att äta -vilket medför att han hoppar på handtaget och jamar för att komma in = jag vaknar och får gå upp och släppa in honom -Sen är det samma procedur när han ska ut igen... Snark... Jag har inte sovit en hel natt sen han började vara ute... Vad ska jag göra där då? Ignorera? Då hoppar han väl sönder handtaget -det är redan skevt och rispigt efter alla påhoppningar :S Släpper jag honom ut och in så kan jag i alla fall somna om... Hmpf, jag är ingen bra kattuppfostrare...

Inga kommentarer: