söndag 7 juni 2009

Ölkubb

Nationaldag -då måste man pynta huset ;)

Senare på kvällen plockade jag ner tröjan och begav mig till Göran för grillning med grabbarna grus. Asfaltsgrillning kan man nog kalla det :)

Chrille vid grillen med övervakande Göran med den schyssta strumpbrännan ;)

Ett himla styr för att få upp storbilden -för att inte tala om flaggan ;) men sen var vi redo för fotbollen -men va fasen... Förlust... Blöö... Då åkte tröjorna av :S

Sen lärde jag mig ett nytt spel -Ölkubb. Man ställer upp sig som när man ska spela kubb men det räcker med en kung och en pinne samt lika stor mängd öl i båda lagen. Ena laget börjar med att kasta pinnen mot kungen. Miss -andra lagets tur. Träff -då ska andra laget springa fram och ställa upp kungen igen och sen direkt tillbaka till sin planhalva. Under tiden får de som kastat dricka sin öl så snabbt som möjligt. Vinnare blir det lag som dricker upp sina öl snabbast! Så lyssna på det här: Man får INTE dricka emellan... Det kändes så konstigt... Nästan så att jag behövde ringa och fråga någon hemma om det verkligen kunde vara sant... ;)

Chrille springer för att sätta upp kungen igen medans Stefan och Thomas dricker för fullt.

Sen bar det ut på byn -glasmästarn. Märker idag att även om man inte kommer hem med knövliga kvitton i fickan så kan man ha bränt pengar ändå :P Men men, jag skulle ju fira att Timmy är såld så det var det värt :D

Avslutade kvällen med lite Turtles på 8-bitars. Nice :)

2 kommentarer:

Jesper sa...

Men men... vad är det för spel? Får man INTE dricka emellan? Jag fattar inget ska jag säga :s

Ass sa...

Menar det! Jag visste inte vad jag skulle göra... Så jag stod och kollade på så jag kunde dricka emellan ;)