lördag 14 juni 2014

Rulltårtebak

Återigen dags för mig att ha med torsdagsfika till jobbet. Jag var inspirerad av mors fika från när hon fyllde år så jag beslöt mig därför att testa på det här med att göra rulltårta. Jag menar, hur svårt kan det vara?!


Smetbiten gick bra (vad jag tror), följde mammas recept för att vara säker(?) på att få det lika gott.

Sen gick det snett...
Jag gräddade jag nog inte tillräckligt länge...
Sen borde jag nog inte haft jordgubbssylt med hela jordgubbar i...
Sen borde jag nog ha försökt rulla hårdare...


Aja, det liknar ju i alla fall rulltårta även om det inte ser så aptitligt ut?! :P


Gott var det i alla fall och det är ju huvudsaken :)

Nästa gång beställer jag nog av mor... :P

2 kommentarer:

Tidningsbudet sa...

Chokladrulltårta med smörkräm kan jag tipsa om.

Och lite vispad grädde, bär och riven choklad transformerar den inte helt superlyckade rullisen till schyssta bakelser... ;)

Ass sa...

Ja drömtårta (som de i min familj kallar det) är riktigt gott :)

Jag körde på vaniljsås (eftersom grädde inte är någon favorit) istället och det fyllde samma funktion :)