söndag 29 juni 2014

Kransens comeback

Det såg ju fint ut där i Breven på fredagsmorgonen, men det var en typisk lursol. Såg bara bra ut, men egentligen var det riktigt kallt och så blåste det en hel del. Inte alls trevligt utanför tältet!


Frukosten (som precis som vanligt inkluderade en cider och ett allergipiller) serverades därför inne i tältet.


Jag och Michelle får tacka mamma/mormor för att vi både var snygga och varma om fötterna :) Förstår mig inte på folk som har "normala" raggsockar...


Väl ute ur tältet såg jag vad som hade orsakat all blåst. Michelle hade med ett tält som hette Tornado :S Inte bra...


Boris var med oss en sväng under helgen och här posar han med sin kompis Doris. Snygga! Nästan lika snygga som raggsockorna...


Dags att packa inför kransbindningen men jag tog inte med min strårom...


Hehe, strå och rom... Strårom! :P

Förlåt min dåliga humor...

Nytt för i år: Nya varningsskyltar! Rättstavade och utan särskrivningar! :-O


När vi kom fram till Bea var det bara att köra igång med tillverkningen av blomstergirlanger. Nål, tråd och högvis med blommor.


Det krävs några meter. Extra många meter i år eftersom det blev dubbla kransar. Bea och Ida hade den största kransen igen och så fick Mikaela och Mimmi ha den tredje.


Pynta pynta...


Men man måste ju ändå ta paus för att äta. Makaroner, köttbullar och korv. Fint ska det va! ;)


På tal om fint hade Michelle en tjusig t-shirt. Jag trodde hon var singel, men det visade sig att hon är ihop med cartman! :-O

Mikaela hade blivit lurad av solen och hade shorts... Kallt...


Traditioner är ju till för att följas, så nog smög vi in något litet i kransen även detta år. En järnhäst!


Mitt i bindningen fick vi finbesök! Pingo kom förbi och visade upp sin nya pärla! Tjusig värre!


Var ju tvungen att ta en raggarrunda på byn :)


Så mycket som jag tjatat på Pingo att jag ville åka med så vågade han väl inte annat :)


Baksätet var också fullt med raggare. Vi satt så här.


Eller, Jocke kanske bara satt och gjorde horn på mig, det är det ingen som vet... ;)

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vilket utskott tar hand om salar?

Ass sa...

Hmm... Vet inte? :S