fredag 6 juni 2014

Båttur runt Karlstad

Det blev en repris på fjolårets nationaldag idag. Återigen blev det en tur med båten runt Karlstad men denna gång lurade jag och Elis även med oss Hanne (även känd som Lilla My) och Patrik.


Passerade bland annat Bryggudden och Löfbergs.


Visst ser det ut som en sån där nybyggesritning!? :-O


Schysst spegling!


Testade på att tanka vid en sjömack för första gången.


Kanske lika bra att denna båten står på land, i alla fall om den gör skäl för sitt namn... Plupp-Plupp...


Träffade på en riktigt schysst portabel sommarstuga :) En sån skulle man ha!


Första pausen... Blev en hel del, det är ju gott med fika :)


Gick i land vid Mariebergsskogen för att trotsa glasskön för att även få till en glass-fika :) Nomnomnom!


Vi är generösa dock och bjuder de som vill ha :)


Kanske vi borde ha sagt åt dom att man ska sitta åt samma håll?! :S


En av alla broar vi passerade under.


Långa armar eller?


Sen tog det helt plötsligt stopp! Motorn bara dog! :S Vi hade fått in rep i hela propellern... Inte kul...


Lyckades ta oss i land och trassla ut det hela i alla fall som tur var. Mycket skit som kommit med vårfloden.


Tjusigt med flaggor vajande i vinden! Tycker fortfarande att vi borde flagga oftare!


Ankrade utanför sangrundsudden och lyssnade på nationaldagsfirandet. Passade på att lapa lite sol också, ja och angående min fot... It's my strong foot! :S


Trevlig tur runt stan och jag tror till och med jag undvek att bränna mig :) Stort!


Avslutade med att försöka få någon gös på kroken, men de ville inte vara med idag heller :S

4 kommentarer:

Tjoxen sa...

Bikinibild! Äntligen efter alla dessa år. Nu kan jag sluta läsa! ;)

Ass sa...

Du får ju hänga med lite, det bjöd jag ju på redan förra året ;)

http://baktankar.blogspot.se/2013/07/en-dag-som-skutbergscampare.html

Ass sa...

Typiskt, läst ett helt år i onödan... :S

Tjoxen sa...

Fan..