måndag 16 juli 2012

Folkfest - Kirfest hela dan

Nu var det väl visserligen redan morgon för vissa när vi la oss, men sen när det blev morgon även för oss hittade jag Michelle, som numera går under namnet Michan i vardagsrummet. Hettan i sovrummet hade blivit för mycket för henne så hon låg hellre där bland ciderresterna.


Tillslut blev det för varmt även där och vi låg och drällde utanför tälten istället.


Jesper ville ha färskt bröd så han tvingade oss andra att inte heller ha med oss frukost utan det blev en tur till ICA på "morgonen".


På väg dit passerade vi Framnäs fisk. De hade stängt... Men de hade även en skylt med sina "öppetider" som de hade i vanliga fall... Svårt det här med att stava...


Jag och Anna hörde något ropa: Hej! Se mig! Jag älskar er! Ta med mig hem! Ät mig! Ja och då vill man ju inte säga nej, även om det väl egentligen inte är direkt frukost... Den var så mjuk och såg så fasligt kladdig ut... Vi kunde knappt vänta tills vi kom tillbaka till tälten!


Skynda skynda!


Vilken besvikelse när den inte alls var kladdig utan mer smakade muffins :(

Tur att jag plockat åt mig en god sallad att starta dagen med i alla fall. Inte heller så vanlig frukost är klart... Men har man semester så har man :)


Nyponsoppspojkarna verkade också nöjda :) Eller ja, om vi ska följa förpackningen så borde jag nog kalla dom Nypon Sopps Pojkarna...


Efter en powernap började vi kubba för att komma igång, men för min del gick det fasligt segt :S Var så svårt att komma igång igen... Vi hade nog för roligt dagen innan...


Som tröst gick i alla fall kubben relativt bra och jag ser nu fram emot kubbturneringen mer än någonsin. Men hur ska jag, Jesper och Jocke klara oss utan Crom?! Det är ju han som kan något i vårt lag :S

Dagen till ära inhandlades en volleyboll så vi både skulle kunna spela fotboll och volleyboll som underhållning.


Tyvärr klarade den inte riktigt fotbollsbiten... Vi ville ändå inte spela volleyboll...


Bollen fick istället bli hatt och Jesper stod så här!


Michelle utvecklade (eller vecklade snarare ut) hatten till en lokförarmössa. Snyggt värre!


Anna tyckte det var kyligt och satt med vantar...


Något vi andra i shorts och t-shirt tyckte var märkligt!


Tillbaka i tälten kände vi att nu måste vi verkligen försöka komma igång igen! Varför då inte ta en fransk finess tillverkad i Finland? Jodå! Kirfest! :)


Robin var så fasligt glad över att se Kiren igen :)


De andra var väl mer skeptiska till både själva konceptet och smaken av drycken :P


Kir är ju inte ens gott...


Vi kom förövrigt på varför denna burk ser ut som den gör. Många tror att det är en flörtgubbe, men det stämmer inte alls! Det är en varning! Dricker du förmycket av detta kommer du behöva kisa för att kunna skicka/läsa sms! Ja så måste det vara! :)


Jesper lånade min mobil och fotade... Tjusigt värre!


Michelle försökte slicka i sig chipset...


Christian försökte... Ja jag vet inte :)


Kirfest kirfest hela dan, kirfest kirfest hela dan... Åh vad jag börjar hata den här låten! Den vägrar försvinna ur huvudet!


Nu är slutet nära och Robin vill ju bra gärna avsluta...


Success!!!


Det fanns allt lite chips kvar...


Uhhhh så gott :)


Nu var det Croms tur att ha kilten och han testade om det gick att dansa i den :)


Hungriga styrde vi sen iväg mot pizzerian.
-Vi borde kunna gena här någonstans. Finns det någon stig? 
-JADÅ!!! svarade Michelle och gick ;)


Har ni sett till den här på bolaget än? När ni ser den: Köp den! Somrigt och gött! Men man klarar nog inte av så många...


Anna kunde inte hålla sig från att beställa en salladsbulle. Man ville ju hemskans gärna se hur en salladsbulle såg ut :)


Tada!


NU kan vi äta Jesper! Michelle blev faktiskt förälskad i pizzan. Den godaste någonsin hävdade hon. Jag tror bara hon var hungrig :)


Sen hände något helt ofattbart och konstigt! JESPER åt upp först! :-O Har ni hört något så märkligt?! Han var så nöjd att han inte ens visste hur han skulle hålla fingrarna :P


Ja fast sen åt han ju upp allas rester så han blev ändå den som åt längst som vanligt... Men ändå :)

Lovva följde ju inte med eftersom det var 18årsgräns men jag undrar om verkligen alla hade åldern inne... :S


Man blir ju inte mätt på bara en pizza utan snart ville vi ha körv! Det var den vidrigaste korv jag ätit!!! De hade tagit grillkorv och kokat upp i ljummet okryddat vatten :S Det borde vara olagligt att sälja så äcklig korv :S


Robin hittade äntligen pölsemannen han letat efter sen matfestivalen förra året och var oerhört lycklig över all gurksallad. Hans korv var grillad och god...


Så kom kvällens överraskning: Jonathan kom på besök :)


Vid borden härjades det mer än tidigare när hemmabandet Eileen spelade. Det här var det högsta torn vi lyckades bygga...


Oj vad vi klappa!!!


Innan vi fortsatte vidare såg vi på säckpipsuppvisning. Satan vilka lungor de måste ha de som spelar! :-O De får ju stå och fylla på i stort sett konstant, måste vara sjukt jobbigt att spela!


Nu började jag sakna Antons komplimanger från gårdagen om hur ung och vacker jag var (det gjorde inget att de inte var så sanna) så pass mycket att vi bestämde oss för att dra ner på stan. Dock slutade det bara i att det blev att vända för de fick för sig att ha 22årsgräns :S

Istället blev det Shell igen för nattamat och även lite ögongodis. Rumpan på tjejen i blått här spanades in ordentligt av manfolket och det var en rumpa vi skulle få se igen!


Michan körde en favorit i repris: En Magnum och en kall sune!


Bidde en fasligt kort kväll men vi kom liksom aldrig igång ordentligt som dagen innan :S Aja, trevligt ändå :)

Inga kommentarer: