söndag 22 juli 2012

Barinvigning

Hej och välkomna till baren!
Vad får det lov att va?
DAJM!


Nja, nu fanns väl inte dajm på menyn men det fanns lite annat smått och... ehhmmm... udda :)


Det fanns redan en skuldlista över de som handlat på krita. Crom har räknat med att komma ofta så han har betalat in i förväg :)


Under kvällen fanns en tävling om att ta den mest galna bilden och skicka in till Robin och Pierre. En skiva och ett inlägg i deras blogg kunde man vinna... De bilderna får ni se i deras blogg, men jag hoppas jag vinner :) The happy hippo family är ju riktigt bra! Lyssna om ni inte redan har gjort det!


Jag och Christian tänkte lika och köpte båda dubbla flaskor med kir i invigningspresent. Oj vilken kirfest vi skulle kunna ha nu :)


Kinda hade VIP-plats. Han blir så glad när han får sitta och mysa i en fotölj och spana på folk :)


Robins kombo var inte hemma och var lite orolig för att hans säng skulle besudlas...


Robin får igen gällande tejpinslagning.


Visa hur glad du blir för presenterna! Han är ju så glad att han nästan inte vet vart han ska ta vägen!


Baren var fullsatt mest hela tiden.


Fiffig grej det här sa Larsson och drack :)


En annan present. Oj vad vi kunde dansa i neon! Om vi nu hade dansat är klart...


När Johan plockade fram gitarren fick han snabbt en liten folksamling runt sig för de tänkte att det skulle bli trubadurafton. Tog inte många minuter innan alla insett att han inte kan spela och de hade gått därifrån :P Men Johan "spelade" vidare...


Så startade då kirfesten!


Hur starkt är det?
13%
Det är ju som vin det!
Johan, det ÄR vin!


Kinda lärde sig hur det gick till på sista varvet: Nu förstår jag! När det är slut, då kommer det en till! :)


Det märks att det var ett tag sen Jocke var med, för se så han håller fingrarna! Det ska inte vara några jäkla tummar med Jocke! ;)


Bättre :)


Det tog inte ens 30 minuter...


Sm i bredast smil mellan Emil och Madde.


Tummen upp för baren och gula armband på vänster hand!


Randiga kungarna i baren!


Kajsa knas och en sen deltagare i smil-sm.


Jag stod så här i baren!


Dom satt så här i soffan :)


Skön kille den där Hajmat/Nemo/Hasse. Bjuder på sig själv i alla fall :)
Jag är nog den första kurd någonsin som har festat i Pålsboda! (och det stämmer nog :P )
När Robin frågade om han kunde spela kubb:
Klart jag kan! Jag är ju kurd! Att kasta saker är vad vi gör! :)

Jocke blev lite trött framåt småtimmarna... Magda fick jobba hårt med att få liv i honom igen :P


Summa: Baren blev ordentligt öppnad :)

Inga kommentarer: