måndag 18 juli 2011

Tvål, hundar och PB på 500 meter

Pixbox (bildsidan jag brukar använda mig av) strejkar... Troligen är den på väg ner... Så nu surar jag... 

Men men en helgrapport ska ni få: 

Som en liten tysk trängde jag ner mitt tält mellan plats 18 och 19. De andra kunde väl inte helt förstå varför, när det fanns plats i husvagnarna -men det är skönt med eget space och jag var sugen på att tälta helt enkelt :) Jag får ju aldrig med mig någon av mina kompisar så då får jag passa på när jag har chansen! 


Man får aldrig någon mat hos Bettan! Själv fick jag ju först äta hos henne och sen gå till Kjell för att bli mätt... ;) Fick ta en sväng ut i skogen och äta blåbär... Stackars Wilma fick äta gosedjur...


Lärde mig mycket i helgen. Det finns så många campingregler att följa! När man ska byta om och när man inte ska byta om bland annat... Ja och när och hur man ska äta... (Vilket mest är hela tiden) Att man gärna vill diska för att det är där alla män är :) Men den största nyheten var att man inte längre får tvätta sig med tvål! Det är det värsta man kan göra här i livet!!! :P


Det var inte så där överdrivet varmt i Vättern :S 18 grader var det visst... Hua... Men vi var ändå i och simmade med hundarna. Värt att tänka på är att inte simma för nära dom -då de har klor på sina tassar :S

Jag var potatisansvarig -har ni någonsin sett så fina?!? :P


Men efter det här lämnade jag över till syster -den sjungande kocken :D :D


Minigolf skulle spelas också... Jag som suger på det var väl inte överdrivet taggad... Började ruttet också -men sen hände det där som aldrig händer: Jag började träffa och går och vinner! :-O


Skönt att jag är en sån bra vinnare som inte alls tjatar om en sån här vinst länge... ... ...

Grannen var inte så bra på matte... "39 slag på 12 hål -det blir typ 2 i snitt!"
Sen:
"Du är väl en så där 19 år?! (Nöjd med den förövrigt ;) )
"Nja, lägg på 10 år..."
"Jaha, 28!"
"Ehhh... Nej!!"


Blev mycket hundmys i helgen så nu behöver jag allt stöd jag kan få i anledningar till att inte skaffa hund! Snälla hjälp mig!!!


Jag och Susanne är nästan lika långa... :P

Bettan tvingade upp mig för simning på söndagsförmiddagen och tack vare att jag ville klara av den där plågan så snabbt som möjligt så satte hon PB på 500 meter ;) Ja jag med för den delen -jag tror aldrig jag har simmat så långt faktiskt... Nästa gång jag kommer på besök ska vi visst köra 1000 meter :S Börjar tro att hon inte vill ha dit mig ;)

På hemvägen hälsade jag på mor och Esse, ja och han var nog till och med mer skum än vanligt och gömde sig under mattan :P


Skogsvägen jag tog måste varit via ett svart hål eller något för helt plötsligt var det år 2054! :-O


Grymt bra helg :) Avslappnat, flummigt, skoj :) Campinggästerna är nog glada att vi inte är kvar :P

Inga kommentarer: